Quote from Håkan Öhling on 17 February 2010, 01:36Du har helt rätt, Erik! Om man sen kallar det för att minska tristessen eller att öka fokus så blir det ju egentligen samma sak. Det man bör undvika är att simma 2000 m ganska hårt tre gånger i veckan... Då blir man inte bättre.
Många gånger är det svårt
Du har helt rätt, Erik! Om man sen kallar det för att minska tristessen eller att öka fokus så blir det ju egentligen samma sak. Det man bör undvika är att simma 2000 m ganska hårt tre gånger i veckan... Då blir man inte bättre.
Många gånger är det svårt
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 09:47Någon myntade uttrycket: Det man tränar på blir man bra på.
När man kommit till en viss nivå kan man slänga det i papperskorgen fullständigt.
Sen är det ju så att simning består av fyra simsätt. Vill man vara seriös med sin simning och verkligen träna s
Någon myntade uttrycket: Det man tränar på blir man bra på.
När man kommit till en viss nivå kan man slänga det i papperskorgen fullständigt.
Sen är det ju så att simning består av fyra simsätt. Vill man vara seriös med sin simning och verkligen träna s
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 13:46Martin: Det där förstod jag inte riktigt. Vill NGN bli bra på "glidande bröst"?
Var går gränsen för att satsa seriöst på simning? Jag satsar måttligt seriöst på triathlon, får jag skippa bröst och fjäril då?
Martin: Det där förstod jag inte riktigt. Vill NGN bli bra på "glidande bröst"?
Var går gränsen för att satsa seriöst på simning? Jag satsar måttligt seriöst på triathlon, får jag skippa bröst och fjäril då?
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 18:17Jag utgick inte från att du tränar för triathlon. Jag har inte så bra koll på triathlon. Upplägget är förmodligen annorlunda då eftersom man bara kör frisim i öppet vatten när man tävlar då.
Förresten, glidbröst är PRECIS det jag själv strävat att bli br
Jag utgick inte från att du tränar för triathlon. Jag har inte så bra koll på triathlon. Upplägget är förmodligen annorlunda då eftersom man bara kör frisim i öppet vatten när man tävlar då.
Förresten, glidbröst är PRECIS det jag själv strävat att bli br
Quote from Funbeat user on 18 February 2010, 00:53"Upplägget är förmodligen annorlunda då eftersom man bara kör frisim i öppet vatten när man tävlar då."
...det är inte helt korrekt Martin, i en del triathlontävlingar simmas det i bassäng och i ultratriathlon (Dubbel IM eller mer) simmas det uteslutande
"Upplägget är förmodligen annorlunda då eftersom man bara kör frisim i öppet vatten när man tävlar då."
...det är inte helt korrekt Martin, i en del triathlontävlingar simmas det i bassäng och i ultratriathlon (Dubbel IM eller mer) simmas det uteslutande
Quote from Funbeat user on 21 February 2010, 12:01När jag kör pas på egen hand brukar jag bara ha en allmän bild av vad jag vill uppnå med passet, som tex nu senast att få ordning på bensparken. Sen varierar jag mellan arm- ben- och sammansatt sim på så vis att när jag kört slut på benen med kick boarden
När jag kör pas på egen hand brukar jag bara ha en allmän bild av vad jag vill uppnå med passet, som tex nu senast att få ordning på bensparken. Sen varierar jag mellan arm- ben- och sammansatt sim på så vis att när jag kört slut på benen med kick boarden