Quote from Guest on 29 May 2008, 23:15Tja alla! Jag är en orienterare som just nu är i en svacka och börjar tappa lusten för orientering och funderar på att satsa på ren löpning. Frågan är då hur jag ska lägga upp träningsprogrammet såhär inför sommarlovet då man kan satsa lite hårdare då int
Tja alla! Jag är en orienterare som just nu är i en svacka och börjar tappa lusten för orientering och funderar på att satsa på ren löpning. Frågan är då hur jag ska lägga upp träningsprogrammet såhär inför sommarlovet då man kan satsa lite hårdare då int
Quote from Funbeat user on 29 May 2008, 23:25Varför vill du bli mager?
Tycker inte alls att det låter bra med en så låg vikt som du satsar på till din längd. Din vikt nu är helt perfekt för en 16-åring.
Varför vill du bli mager?
Tycker inte alls att det låter bra med en så låg vikt som du satsar på till din längd. Din vikt nu är helt perfekt för en 16-åring.
Quote from Funbeat user on 30 May 2008, 09:19Håller med Jack. Varför tappa vikt? Om du var vuxen skulle man beräkna ditt BMI idag till runt 20 vilket är i den nedre delen av "normalvikt". En vikt på 57 kg skulle ge dig ett BMI på 18 vilket är underviktigt! BMI är förstås bara en generell måttstock m
Håller med Jack. Varför tappa vikt? Om du var vuxen skulle man beräkna ditt BMI idag till runt 20 vilket är i den nedre delen av "normalvikt". En vikt på 57 kg skulle ge dig ett BMI på 18 vilket är underviktigt! BMI är förstås bara en generell måttstock m
Quote from Funbeat user on 30 May 2008, 12:35Iofs gäller inte samma bmi-gränser för en 16-åring. Övervikt börjar tex redan strax under 24, istället för 25.
Men om vi säger att viktnedgången skulle vara klar vid 17 års ålder så skulle det vara för lågt. Nu ligger han helt perfekt enligt bmi och han
Iofs gäller inte samma bmi-gränser för en 16-åring. Övervikt börjar tex redan strax under 24, istället för 25.
Men om vi säger att viktnedgången skulle vara klar vid 17 års ålder så skulle det vara för lågt. Nu ligger han helt perfekt enligt bmi och han
Quote from Funbeat user on 30 May 2008, 17:39Ungefär hur ser din träning ut idag? Viktigt att tänka på med tanke på skaderisken.
Ungefär hur ser din träning ut idag? Viktigt att tänka på med tanke på skaderisken.
Quote from Funbeat user on 31 May 2008, 14:41Måndag: styrka i skolan på lunchen p.g.a långlunch(Gym på sommarlovet) och lite lättare styrketräning såsom styrkestationer eller cirkelträning på kvällen.
Tisdag: Intervaller
Onsdag: Teknikträning och Korporientering om jag hinner båda. Styrka på dagen
Måndag: styrka i skolan på lunchen p.g.a långlunch(Gym på sommarlovet) och lite lättare styrketräning såsom styrkestationer eller cirkelträning på kvällen.
Tisdag: Intervaller
Onsdag: Teknikträning och Korporientering om jag hinner båda. Styrka på dagen
Quote from Funbeat user on 31 May 2008, 18:52En vilo dag hade inte varit fel?
En vilo dag hade inte varit fel?
Quote from Funbeat user on 31 May 2008, 18:54är inte tävling blir det iaf en vilodag på helgen. Ser också fredag som en 'vilodag' eftersom bara tränar styrka
är inte tävling blir det iaf en vilodag på helgen. Ser också fredag som en 'vilodag' eftersom bara tränar styrka
Quote from Funbeat user on 1 June 2008, 12:51Vill man bli bra på att springa så finns det egentligen bara en sak att göra. Springa mycket (fast utan att dra på sig skador). 🙂
Du verkar ju ha en viss grund att stå på...
Om jag har förstått saken rätt så är det inte tanken att du ska tävla nu under
Vill man bli bra på att springa så finns det egentligen bara en sak att göra. Springa mycket (fast utan att dra på sig skador). 🙂
Du verkar ju ha en viss grund att stå på...
Om jag har förstått saken rätt så är det inte tanken att du ska tävla nu under
Quote from Funbeat user on 1 June 2008, 15:01Jag tycker att en 16-åring ska ha minst en riktig vilodag.
Alldeles för mycket att träna varje dag vecka ut och vecka in.
Jag tycker att en 16-åring ska ha minst en riktig vilodag.
Alldeles för mycket att träna varje dag vecka ut och vecka in.