Quote from Funbeat user on 1 June 2008, 15:21Han joggar mycket. Varannan/var tredje vecka kan 16-åringen ta bort ett av de korta joggpassen och ta helvila istället. När 16-åringen blir myndig kan han helvila var tredje/var fjärde vecka istället. Så slipper vi utbrända och övertränade ungdomar. (t+)
Han joggar mycket. Varannan/var tredje vecka kan 16-åringen ta bort ett av de korta joggpassen och ta helvila istället. När 16-åringen blir myndig kan han helvila var tredje/var fjärde vecka istället. Så slipper vi utbrända och övertränade ungdomar. (t+)
Quote from Funbeat user on 2 June 2008, 18:06Sen kan man väl även tänka på att lika lång vila inte behövs för en person som varken har jobb eller skola att tänka på.
Men självklart så är det jätteviktigt att lyssna på kroppens signaler.
Sen kan man väl även tänka på att lika lång vila inte behövs för en person som varken har jobb eller skola att tänka på.
Men självklart så är det jätteviktigt att lyssna på kroppens signaler.
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 13:16Andreas har delvis rätt.
De första som jag anser är lite felaktigt är att ett träningsprogram för en hårdsatsande 16-åring ska bygga på att lyssna på kroppen: det ska snarare vara så att träningsprogrammet ligger steget före - när kroppen börjar sända s
Andreas har delvis rätt.
De första som jag anser är lite felaktigt är att ett träningsprogram för en hårdsatsande 16-åring ska bygga på att lyssna på kroppen: det ska snarare vara så att träningsprogrammet ligger steget före - när kroppen börjar sända s
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 13:23Dessutom behöver en 16-åring betydligt mer vila/sömn än en färdigväxt vuxen person.
Tonåringar sover ju en hel del och inte utan anledning.
Dessutom behöver en 16-åring betydligt mer vila/sömn än en färdigväxt vuxen person.
Tonåringar sover ju en hel del och inte utan anledning.
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 20:58Hur mycket en person man inte känner ska vila (& träna) är ju rätt omöjligt att svara på. Hur mycket träning är personen verkligen van vid? Som jag skrev var det ett exempel på hur det kan se ut och är det för mycket så se till att ta bort ett par pass.
N
Hur mycket en person man inte känner ska vila (& träna) är ju rätt omöjligt att svara på. Hur mycket träning är personen verkligen van vid? Som jag skrev var det ett exempel på hur det kan se ut och är det för mycket så se till att ta bort ett par pass.
N
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 23:13Tack för alla svar! Läser och tar in all kunskap så jag blir klokare:P
Tack för alla svar! Läser och tar in all kunskap så jag blir klokare:P
Quote from Funbeat user on 4 June 2008, 11:57A och O i en långsiktig satsning på uthållighetsidrotter (och alla andra idrotter också) är kontinuitet - och ska man satsa hårt så måste man ha kontinuitet. Och då har man INTE råd att bli skadad! Last word from me. 🙂
A och O i en långsiktig satsning på uthållighetsidrotter (och alla andra idrotter också) är kontinuitet - och ska man satsa hårt så måste man ha kontinuitet. Och då har man INTE råd att bli skadad! Last word from me. 🙂
Quote from Elias Engqvist on 4 June 2008, 17:55Neeej, mer från dig!
Neeej, mer från dig!
Quote from Galderma Fritidsförening on 14 June 2008, 12:40Andreas, du skrev ju faktiskt "Blir det för mycket så stryk ett par korta joggpass."
Hur mycket mer tydligt än så kan det bli? Det är ju faktiskt upp till trådskaparen att läsa och solla bland det vi andra skriver. Funbeat är ju ett ställe för alla, allt
Andreas, du skrev ju faktiskt "Blir det för mycket så stryk ett par korta joggpass."
Hur mycket mer tydligt än så kan det bli? Det är ju faktiskt upp till trådskaparen att läsa och solla bland det vi andra skriver. Funbeat är ju ett ställe för alla, allt