Quote from Guest on 18 June 2008, 16:40Jag har tänkt mig att springa Stockholm halvmarathon och försöker utgå från Szalkais på Marathon.se "halvmarathon under 1:30 program" när jag lägger upp träningen. Men med allt annat kul som man hittar på så blir dock inte alla pass utförda så mitt mål är
Jag har tänkt mig att springa Stockholm halvmarathon och försöker utgå från Szalkais på Marathon.se "halvmarathon under 1:30 program" när jag lägger upp träningen. Men med allt annat kul som man hittar på så blir dock inte alla pass utförda så mitt mål är
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 16:50Det är rätt tuffa program det där tycker jag.
Har du bara kvalitet i dina pass kan du klara dina mål ändå även om du missar några pass i programmet.
Det är rätt tuffa program det där tycker jag.
Har du bara kvalitet i dina pass kan du klara dina mål ändå även om du missar några pass i programmet.
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 16:55Tanken var att köra ett hårdare program än jag behöver för att klara mitt eget mål så jag har lite marginal att kunna prioritera andra delar av mitt liv
Helst av allt skulle jag vilja hitta ett program som var skapat för sub 1:35 men trots allt googland
Tanken var att köra ett hårdare program än jag behöver för att klara mitt eget mål så jag har lite marginal att kunna prioritera andra delar av mitt liv
Helst av allt skulle jag vilja hitta ett program som var skapat för sub 1:35 men trots allt googland
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 20:57Jag kollade lite på din träning och just nu kör du c:a 4ggr. Det är fullt tillräckligt, men jag saknar de längre passen. Du måste nog köra ett långpass i veckan eller åtminstone 3 långpass i månaden. När det gäller halvmara är det inga problem att känna p
Jag kollade lite på din träning och just nu kör du c:a 4ggr. Det är fullt tillräckligt, men jag saknar de längre passen. Du måste nog köra ett långpass i veckan eller åtminstone 3 långpass i månaden. När det gäller halvmara är det inga problem att känna p
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 23:28Tack för tipsen Peter, Ibland behöver man veta från någon annan det man redan vet, har en viss förmåga att prioritera bort långpassen för annat, lovar att ta mig i kragen 🙂
Tack för tipsen Peter, Ibland behöver man veta från någon annan det man redan vet, har en viss förmåga att prioritera bort långpassen för annat, lovar att ta mig i kragen 🙂
Quote from Funbeat user on 19 June 2008, 11:43Jag tränade efter 1:45 programet för två år sedan och hamnade sedan på 1:35 när det var dags för GV. Jag tror en viktig del i var man slutligen hamnar i tid inte enbart är att genomföra alla pass som finns på schemat, utan att man även genomför dem bra oc
Jag tränade efter 1:45 programet för två år sedan och hamnade sedan på 1:35 när det var dags för GV. Jag tror en viktig del i var man slutligen hamnar i tid inte enbart är att genomföra alla pass som finns på schemat, utan att man även genomför dem bra oc
Quote from Funbeat user on 19 June 2008, 13:02Hade du sprungit halvmaran tidigare innan du följde programmet?
eller var du "nybörjare" på distansenHåller med dig helt när det gäller genomförandet detta är nog applicerbart på det mesta i livet det är bättre att göra färre saker ordentligt än fler h
Hade du sprungit halvmaran tidigare innan du följde programmet?
eller var du "nybörjare" på distansen
Håller med dig helt när det gäller genomförandet detta är nog applicerbart på det mesta i livet det är bättre att göra färre saker ordentligt än fler h
Quote from Funbeat user on 19 June 2008, 22:57Hej Stefan.
Om jag var som du skulle jag köra tre pass långdistans och ett fart lek i veckan.
tex.
3-4 veckor med 2-3 pass 21 km på 105 minuter och ett fartpass.
3-4 veckor med 3 pass 21 km på 105 minuter och ett fartpass.
2-3 veckor med 2-3 pass 2
Hej Stefan.
Om jag var som du skulle jag köra tre pass långdistans och ett fart lek i veckan.
tex.
3-4 veckor med 2-3 pass 21 km på 105 minuter och ett fartpass.
3-4 veckor med 3 pass 21 km på 105 minuter och ett fartpass.
2-3 veckor med 2-3 pass 2
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 09:22P. -> Menar du att springa 2-3 halvmaror på mellan 1.45 och 1.35 i veckan. Som träning inför en sluttid på 1.30?
Det tycker jag inte låter som långt och lugnt - snarare långt och hårt !
P. -> Menar du att springa 2-3 halvmaror på mellan 1.45 och 1.35 i veckan. Som träning inför en sluttid på 1.30?
Det tycker jag inte låter som långt och lugnt - snarare långt och hårt !
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 12:51Eftersom jag inte bara är löparnörd utan även siffernörd. satt jag igår och jämförde min träningsdagbok med 1:30-programmet. Kollade alla veckor från v1 och framåt i programmet mot min träningsdagbok och försökte matcha ihop dem för att se hur jag låg til
Eftersom jag inte bara är löparnörd utan även siffernörd. satt jag igår och jämförde min träningsdagbok med 1:30-programmet. Kollade alla veckor från v1 och framåt i programmet mot min träningsdagbok och försökte matcha ihop dem för att se hur jag låg til