Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 18:37Hej Stefan.
Ja det kan uppfattas så att det är många och långa pass. Men det var så jag en gång i tiden kom i hyfsad form.
Började med att träna på milen tills jag klarade den på 5 minuter/km tempo. Och när jag gjorde det stabilt så ökade jag längden su
Hej Stefan.
Ja det kan uppfattas så att det är många och långa pass. Men det var så jag en gång i tiden kom i hyfsad form.
Började med att träna på milen tills jag klarade den på 5 minuter/km tempo. Och när jag gjorde det stabilt så ökade jag längden su
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 18:51Hej Lee.
"Menar du att springa 2-3 halvmaror på mellan 1.45 och 1.35 i veckan. Som träning inför en sluttid på 1.30? Det tycker jag inte låter som långt och lugnt - snarare långt och hårt !"
Ja det menar jag. Det är en otroligt stor skillnad mellan 1.45
Hej Lee.
"Menar du att springa 2-3 halvmaror på mellan 1.45 och 1.35 i veckan. Som träning inför en sluttid på 1.30? Det tycker jag inte låter som långt och lugnt - snarare långt och hårt !"
Ja det menar jag. Det är en otroligt stor skillnad mellan 1.45
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 12:40http://www.furman.edu/first/
Här har du ett alternativt träningsprogram som jag tycker är riktigt bra. 3 nyckelpass och lättare eller alternativ träning därimellan... perfekt om man vill hinna med lite cykel eller annan träning mer än löpningen...
Här har du ett alternativt träningsprogram som jag tycker är riktigt bra. 3 nyckelpass och lättare eller alternativ träning därimellan... perfekt om man vill hinna med lite cykel eller annan träning mer än löpningen...
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 15:54Jag tror det passar väldigt få att ha tre långpass (21 km) i veckan dels när det gäller tidsmässig åtgång och inte minst när det gäller återhämtning. Visst ska man träna grenspecifikt, och man blir bra på det man tränar. MEN om jag ska springa en mara näs
Jag tror det passar väldigt få att ha tre långpass (21 km) i veckan dels när det gäller tidsmässig åtgång och inte minst när det gäller återhämtning. Visst ska man träna grenspecifikt, och man blir bra på det man tränar. MEN om jag ska springa en mara näs
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 16:12Hej Jonas.
"Jag tror det passar väldigt få att ha tre långpass (21 km) i veckan dels när det gäller tidsmässig åtgång och inte minst när det gäller återhämtning."
Den tidsmässiga skillnaden är den så himla stor. 3 pass i vecka a 120 minuter, inkluderat
Hej Jonas.
"Jag tror det passar väldigt få att ha tre långpass (21 km) i veckan dels när det gäller tidsmässig åtgång och inte minst när det gäller återhämtning."
Den tidsmässiga skillnaden är den så himla stor. 3 pass i vecka a 120 minuter, inkluderat
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 17:36I beg to differ. Ett pass i veckan på två mil eller mer räcker för att drilla uthålligheten, att köra två pass till sliter mer än det gör nytta. Bättre då att köra ett tröskelpass (i form av kanske 8x1000@4:05-4:10 eller så om man siktar på 1:30 på halvan
I beg to differ. Ett pass i veckan på två mil eller mer räcker för att drilla uthålligheten, att köra två pass till sliter mer än det gör nytta. Bättre då att köra ett tröskelpass (i form av kanske 8x1000@4:05-4:10 eller så om man siktar på 1:30 på halvan
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 18:13Hej Robert.
"Ett pass i veckan på två mil eller mer räcker för att drilla uthålligheten, att köra två pass till sliter mer än det gör nytta."
Jag är beredd att hålla med om det. Och jag vill poängtera att jag inte gick från 0 mil i veckan till 6 mil i v
Hej Robert.
"Ett pass i veckan på två mil eller mer räcker för att drilla uthålligheten, att köra två pass till sliter mer än det gör nytta."
Jag är beredd att hålla med om det. Och jag vill poängtera att jag inte gick från 0 mil i veckan till 6 mil i v
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 23:05Alla är ju olika, förstås, och själv har jag haft ett flertal perioder i mitt träningsliv då jag svårligen kunnat avstå långpass på 35-60 km. Och trivs man med det ska man fortsätta med det, men vara medveten om att det kanske inte är helt optimalt. För a
Alla är ju olika, förstås, och själv har jag haft ett flertal perioder i mitt träningsliv då jag svårligen kunnat avstå långpass på 35-60 km. Och trivs man med det ska man fortsätta med det, men vara medveten om att det kanske inte är helt optimalt. För a
Quote from Funbeat user on 28 June 2008, 11:25Hej Robert.
"Och trivs man med det ska man fortsätta med det, men vara medveten om att det kanske inte är helt optimalt."
Ja det är nog en av det viktigaste parametrarna, att man trivs med det man tränar.
"som grundträning är ditt förslag alldeles yppe
Hej Robert.
"Och trivs man med det ska man fortsätta med det, men vara medveten om att det kanske inte är helt optimalt."
Ja det är nog en av det viktigaste parametrarna, att man trivs med det man tränar.
"som grundträning är ditt förslag alldeles yppe