Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

http://www.marathon.se//news/kalkyl6.cfm

De var denna länk jag menade när jag pratar om olika löptider...

enligt denna så ska man om man springer ½ maran på 1.50 kunna klara marathonen på 3.56...

Rimligt????

Den kalkylatorn på marathon.se verkar inte stämma så bra enligt folk. Studenternas ska stämma betydligt bättre, den gjorde det på mig också.

http://www.studenterna.nu/TRANING/OmvandTab.asp

Malin, jag tycker det låter lite tight med tiderna. Skulle tro att man behöver klara hlavmaran ner mot 1:45 för att kunna springa maran på under 4h. Men det är bara min egna helt personliga erfarenthet utifrån mina egna tider på olika distanser.

Ja, hopprepet hjälpte mina vader att klara hela maradistansen med skonsamt löpsteg, d.v.s. fjädra emot med framfoten så att belastning på häl blev låg och stöten på knät i varje isättning blev mild. Tyvärr upptäckte jag denna träningsform alltför sent. De

Malin, om du väljer att visa din träning för andra på din startsida så får du mycket bättre hjälp med vilket träningsprogram som passar dig. Om du ställer en sådan här fråga så behöver de erfarna löparna titta på hur ofta du löper och på vilka tider, inna

Stefan: Väldigt intressant det här med hopprep eftersom jag dessutom har blivit rekommenderad hopprep av sjukgymnast som en lämlig övning för att stärka leder, senor, ledkapslar osv... om man har problem med att får ont i knän eller höfter i samband med

Ok, tackar för alla svar.
-1. Ok bra med en ny omvandlignstabell. Där är det verkligen olika mot marathon.se. Tack för tipset!
-2. Jo, 1.57 var en "halvkass" tid enligt mig och en tid jag preserade just efter jag börjat träna, några år sen. Min tanke och

Malin, du verkar vara på samma nivå som mig i slutet av förra året. Milpers ca 49 hade jag då. Sedan sprang jag maran på 3:24 (alltså ungefär samma snittfart som milperset ett halvår innan). Tror jag du skulle kunna fixa också om du vore helt skadefri i u

Stefan!
TACK! Du får vara min stöttepelare och personliga tränare ;). Kul att höra nån som säger att det ÄR möjligt. Jag är envis av mig och vägrar iaf hela 291 dagar innan ge mig! Har ju lång tid på mig.
Mkt bra tips att byta ut passen som du säger- de

12