Quote from Funbeat user on 3 September 2008, 18:25Jag ska testa programmet för marathon (3 december börjar det), 4 timmar. Ngn som har erfranhet av det?
Jag ska testa programmet för marathon (3 december börjar det), 4 timmar. Ngn som har erfranhet av det?
Quote from Funbeat user on 3 September 2008, 20:25Fredrik,
"Du skall helga vilodagen" som bekant. Om jag inte minns fel tog Moses så seriöst på jobbet som löptränare att han stipulerade dödsstraff genom stening för den som bryter mot det budet. (#)De dagar det står "lätt distanslöpning" på programmet k
Fredrik,
"Du skall helga vilodagen" som bekant. Om jag inte minns fel tog Moses så seriöst på jobbet som löptränare att han stipulerade dödsstraff genom stening för den som bryter mot det budet. (#)
De dagar det står "lätt distanslöpning" på programmet k
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 09:35Jag fuskade lite genom att starta för tidigt vilket resulterade att jag formtoppade inför halvmaran redan i Juni.... Vilket gjorde att jag fick ta och vila mig typ 3 veckor för att hoppa på programet igen och nu vid rätt datum 🙂
Jag fuskade lite genom att starta för tidigt vilket resulterade att jag formtoppade inför halvmaran redan i Juni.... Vilket gjorde att jag fick ta och vila mig typ 3 veckor för att hoppa på programet igen och nu vid rätt datum 🙂
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 10:04Ok man vill ju inte att formtoppen ska infinna sig för tidigt. Men om man åtminstone håller igång löpningen och sen drar igång seriöst när programmet startar ska det väl inte vara några problem. Tycker det verkar svårast med vilan har ju så mycket träning
Ok man vill ju inte att formtoppen ska infinna sig för tidigt. Men om man åtminstone håller igång löpningen och sen drar igång seriöst när programmet startar ska det väl inte vara några problem. Tycker det verkar svårast med vilan har ju så mycket träning
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 10:15Jag körde marathon 5-timmarsprogrammet från helt otränad.
Tyckte det var otroligt bra och kul!
Klarade Stockholm Marathon nu i år på 4:24.
Nästa gång skulle jag vilja köra 4-timmarsprogrammet men det är otrolig skillnad mellan 5-timmars och 4-timmars.Fö
Jag körde marathon 5-timmarsprogrammet från helt otränad.
Tyckte det var otroligt bra och kul!
Klarade Stockholm Marathon nu i år på 4:24.
Nästa gång skulle jag vilja köra 4-timmarsprogrammet men det är otrolig skillnad mellan 5-timmars och 4-timmars.
Fö
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 10:21Det man ska tänka på är att vissa löpass är anpassade för att man skall bli snabbare mha bättre teknik och att man under de passen även stärker de muskler som behövs för att få ett bättre löpsteg. Alla passen är inte rena konditionspass så man får se upp
Det man ska tänka på är att vissa löpass är anpassade för att man skall bli snabbare mha bättre teknik och att man under de passen även stärker de muskler som behövs för att få ett bättre löpsteg. Alla passen är inte rena konditionspass så man får se upp
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 10:40Vilodag behöver inte betyda att man lägger sig på soffan och slöar. Man kan ju träna ändå.
Antingen så gör man som jag, joggar lite lätt i 5-8 km eller går ut och går ett par timmar. Allt för att röra på sig lite utan att anstränga sig allt för mycket.
Vilodag behöver inte betyda att man lägger sig på soffan och slöar. Man kan ju träna ändå.
Antingen så gör man som jag, joggar lite lätt i 5-8 km eller går ut och går ett par timmar. Allt för att röra på sig lite utan att anstränga sig allt för mycket.
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 10:53Kanon, tack för alla goda råd man får. Har funderat på att följa 3,30 programmet för maran. (PB 3.47).
Kanon, tack för alla goda råd man får. Har funderat på att följa 3,30 programmet för maran. (PB 3.47).
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 12:25JAg vandrar, då säg lite scoutigt.
Med packning o sånt.
O vandrarskor/kängor beroende på årstid och väder.Sen har jag en trevlig stavgångskompis
som jag stavgår med emellanåt.
Idag tänker jag mig till friskis o svettis för
att skriva in mig.
Det är dag
JAg vandrar, då säg lite scoutigt.
Med packning o sånt.
O vandrarskor/kängor beroende på årstid och väder.
Sen har jag en trevlig stavgångskompis
som jag stavgår med emellanåt.
Idag tänker jag mig till friskis o svettis för
att skriva in mig.
Det är dag
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 14:22Visst kan man ersätta en del av passen på marathon-programmen mot alternativ träning, men vill man verkligen uppnå det mål som programmet är satt för så ska man nog göra det så lite som möjligt.
Visst kan man ersätta återhämtningspassen och lätt distans
Visst kan man ersätta en del av passen på marathon-programmen mot alternativ träning, men vill man verkligen uppnå det mål som programmet är satt för så ska man nog göra det så lite som möjligt.
Visst kan man ersätta återhämtningspassen och lätt distans