Quote from Guest on 17 August 2008, 00:03Hej,
Jag tänkte satsa på att göra en klassiker med Vätternrundan 2009 som första anhalt. Det jag bävar mest inför är Lidingöloppet hösten 2009 och jag tänkte vara ute i god tid med löpträningen och konditionen. Ett tag funderade jag på att träna till Sto
Hej,
Jag tänkte satsa på att göra en klassiker med Vätternrundan 2009 som första anhalt. Det jag bävar mest inför är Lidingöloppet hösten 2009 och jag tänkte vara ute i god tid med löpträningen och konditionen. Ett tag funderade jag på att träna till Sto
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 00:13Verkar som att du tänker spara VL till sist. Men många erfar att skidor/rullskidor är fantastiskt bra allroundträning som man har bra nytta av för andra grenar och dessutom ett sätt att få mycket mängd med minimal skaderisk.
Inför VL tyckte jag att rullsk
Verkar som att du tänker spara VL till sist. Men många erfar att skidor/rullskidor är fantastiskt bra allroundträning som man har bra nytta av för andra grenar och dessutom ett sätt att få mycket mängd med minimal skaderisk.
Inför VL tyckte jag att rullsk
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 04:40Eftersom VL är en teknikgren så gör du helt rätt som börjar med VR för att få upp flåset.
Eftersom VL är en teknikgren så gör du helt rätt som börjar med VR för att få upp flåset.
Quote from Tommy Gustafsson on 17 August 2008, 09:21Det största skälet till att jag lagt VL sist är att jag inte har åkt längdskidor sen jag traskade runt på amréns vita blixten i Kiruna för en sådär 8-9 år sedan. Så jag känner att jag behöver två säsonger för att komma in i längdåkningstekniken och jag ha
Det största skälet till att jag lagt VL sist är att jag inte har åkt längdskidor sen jag traskade runt på amréns vita blixten i Kiruna för en sådär 8-9 år sedan. Så jag känner att jag behöver två säsonger för att komma in i längdåkningstekniken och jag ha
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 10:04Hej Björn!
Klokt tänkt att lägga VR först och köra VL senare. Jag gjorde själv som du först tänkte dvs sprang stockholm marathon och sedan körde vätter rundan....man får en bättre tur runt vättern om man inte springer marathon 2 veckor innan utan att gå
Hej Björn!
Klokt tänkt att lägga VR först och köra VL senare. Jag gjorde själv som du först tänkte dvs sprang stockholm marathon och sedan körde vätter rundan....man får en bättre tur runt vättern om man inte springer marathon 2 veckor innan utan att gå
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 11:48Ett tips om du ska åka det riktiga Vasaloppet och inte Öppet spår är att seeda dig så du slipper starta i sista startledet. Av erfarenhet kan jag berätta att det finns en stor risk att man blir stillastående i 2 timmar i första backen och att tiden sedan
Ett tips om du ska åka det riktiga Vasaloppet och inte Öppet spår är att seeda dig så du slipper starta i sista startledet. Av erfarenhet kan jag berätta att det finns en stor risk att man blir stillastående i 2 timmar i första backen och att tiden sedan
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 14:39Väger du 93 kilo så är det läge att cykla bort ett antal kilo om dina leder/senfäste ska hålla för löpningen.
Väger du 93 kilo så är det läge att cykla bort ett antal kilo om dina leder/senfäste ska hålla för löpningen.
Quote from Tommy Gustafsson on 17 August 2008, 19:22Stefan – Just det där med att hålla ner tempot brukar vara enkelt med min gamla löpteknik, men när jag försökte undvika att sätta ner hälen rakt ner först så märkte jag att jag hade extremt svårt att hålla ner tempot. Så fort jag drog ner på tempot så föl
Stefan – Just det där med att hålla ner tempot brukar vara enkelt med min gamla löpteknik, men när jag försökte undvika att sätta ner hälen rakt ner först så märkte jag att jag hade extremt svårt att hålla ner tempot. Så fort jag drog ner på tempot så föl
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 20:49Hej Björn!
Om du har så ont i hälen så bör du nog uppsöka en läkare. Att löpa genom att sätta ned foten på ett inte naturligt sätt tror jag är det sämsta du kan göra....vad jag känner till så sätter dom flesta ned foten med hälen för att sedan "rulla" vi
Hej Björn!
Om du har så ont i hälen så bör du nog uppsöka en läkare. Att löpa genom att sätta ned foten på ett inte naturligt sätt tror jag är det sämsta du kan göra....vad jag känner till så sätter dom flesta ned foten med hälen för att sedan "rulla" vi
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 21:35Om jag inte har fel för mig så är det riktiga skidloppet i klassikern faktiskt Engelbrektsloppet på 60 km! Någon som vet?
Det ska dock inte vara lättare än det riktiga VL men det är seedningsgrundande så jag tänkte själv åka det nästa år för att förhoppn
Om jag inte har fel för mig så är det riktiga skidloppet i klassikern faktiskt Engelbrektsloppet på 60 km! Någon som vet?
Det ska dock inte vara lättare än det riktiga VL men det är seedningsgrundande så jag tänkte själv åka det nästa år för att förhoppn