Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräningsråd inför klassikern
You need to log in to create posts and topics.

Stefan – Jag var nog lite otydlig med varför jag inte vill springa med ett nedslag med hälen först. När jag sätter i hälen först för att rulla över hela foten så känner av mina knän ganska rejält dagen efter. Jag fick lite hjälp av en bekant som bad mig s

Jag ser ingen anledning alls till att man skulle nöja sig med ett sämre (och potentellt skadligare) löpsteg bara för att man inte väger 55kg och springer i 2:45-tempo. Tvärt om är det ännu viktigare med tekniken ifall belastningen är större pga tyngre kro

Klassikerloppen handlar i mångt och mycket om att hålla på långa tider med lite lägre intensitet än man kanske är van vid, och av den anledningen tror jag det är viktigt att inrikta sin träning på samma sak; man blir bra på det man tränar.

Själv så hålle

Besökte läkaren idag för att få lite rätsida på mina problem med mitt vänstra knä. Jag vet att jag pronerar och har skor som ska motverka detta när jag springer respektive cyklar. Men som sagt har jag titt som tätt ont i mitt knä. Läkaren kände, klämde oc

För att det är en massa fotbolls"spelare" som har gräddfilen medans du simmar i mellanmjölken.

Björn, var du alltså hos en allmänläkare och fick remiss till en ortoped? Eller vad var det som skulle ta 20 veckor att vänta på?

Björn: Är det här något som känns bekant?
"Personer med PFSS klagar antingen på ickespecifik
knäsmärta (4,10,16,17) eller på en känsla
av patellainstabilitet (10,16,19). Båda grupperna
anger problem vid trappgång, långvarigt sittande
med böjda knän, huksi

>Om jag inte har fel för mig så är det riktiga skidloppet i klassikern faktiskt Engelbrektsloppet på 60 km! Någon som vet?

Engelbrekt kom med i begynnelsen som ett alternativ till Vasaloppet, eftersom kvinnor inte fick köra Vasaloppet. Sedan har det väl

Engelbrektsloppet eller Vasan eller Öppet spår gäller inom en svensk klassiker. Du kan även seeda din startgrupp i Vasan via tex Engeln.

David P: Jo jag har förstått att vilken kass fotbollsspelare som helst går före mig. Vilket gör mig ännu argare då jag inte ser varför en korpenspelare eller division 2-3 spelare ska ha förtur till vår skattesubventionerade sjukvård (känner 2 som fick sna