Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:Forumkraftigt överviktigträningstips
You need to log in to create posts and topics.

Jag har prövat många olika träningsredskap,och motionscyklen och crosstrainer är nog de bästa hitintills.

Det är ett stort plus när man är överviktig att hitta bra träningsredskap som inte frestar på kroppen.

Har någon annan tips om bra redskap???

Inget redskap, men simning är ju en väldigt skonsam sport. Att träna med hantlar eller styrketräning på gym borde också vara bra. En Pilatesboll kanske?! Mitt råd är att du kontaktar en sjukgymnast, de har säkert många bra förslag!

Tack för ditt tips!!!
simning är klart bäst för alla tror jag,men när man är kraftig så går man inte gärna till simhallen....
Av den anledningen så tränar jag mest hemma,tråkigt nog....

CrossTrainers är min egen personliga favvo. 🙂
Men den hade du ju radan upptäckt. Stavgång är helt okkej tycker jag, men det beror nog mycket på tung man är. För långa gångpass kan bli jobbiga för knäna. :-/

Nu såhär under sommaren så gillar jag inline

Hejsan!!!

Inlines tycker jag oxå om,det är en sån härlig känsla att bara glida fram på samma sätt som när man åker skridskor ( har varit konståkningstränare )
Tyvärr så är våra vägar här inte så bra,synd
Får köpa mej ett par bättre inlines som klarar av

Jag tränar hemma, framför DVD:n. Inte för att jag skäms över att gå iväg någonstans - det är väl bara det att jag gillar att träna när JAG vill, utan att behöva åka iväg, skaffa barnvakt och sånt.

Jag beställer mina tränings-dvd:er från England och USA,

Hejsan!!

ska genast ut på nätet och kolla på ditt tips,tackar!!!!

Katrin, tänk bara på att om man beställer från USA så måste man ha en DVD-spelare som kan hantera det formatet... De har inte samma som vi! Det har däremot England.

Tackar för infot!!!!
( Hade inte varit så skoj när man väl får hem videon att den inte kunna titta på den.)

Hej Jag hoppar in i denna grupp då jag helt klart platsar här. Med en kraftig övervikt kämpar jag hårt med att få bort allt! Jag har, sedan januari 2006 gått ned 22 kilo och planerar plocka bort 32 till.

Löpning och hygglig diet är min metod.

Jag är hel