Quote from Funbeat user on 16 December 2011, 10:18@Nina +1
"Nej du, åker du runt 30 km/h sparar du c:a 30% på att ligga på rulle, dvs. i vindskydd bakom några andra. Du når ditt tidsmål MYCKET lättare om du cyklar i en grupp med jämnstarka cyklister, där man turas om att bryta vinden."
Visst är det så,
@Nina +1
"Nej du, åker du runt 30 km/h sparar du c:a 30% på att ligga på rulle, dvs. i vindskydd bakom några andra. Du når ditt tidsmål MYCKET lättare om du cyklar i en grupp med jämnstarka cyklister, där man turas om att bryta vinden."
Visst är det så,
Quote from Funbeat user on 16 December 2011, 11:03Jag kanske ska förtydliga mig lite. När jag säger bäst, så menar jag inte att jag bokstavligt talat cyklar snabbare ensam. Snarare så att jag har svårt att cykla i klunga. Jag är inte så jämn i farten och det passar inte riktigt mig att cykla med andra. H
Jag kanske ska förtydliga mig lite. När jag säger bäst, så menar jag inte att jag bokstavligt talat cyklar snabbare ensam. Snarare så att jag har svårt att cykla i klunga. Jag är inte så jämn i farten och det passar inte riktigt mig att cykla med andra. H
Quote from Rasmus Olsson on 16 December 2011, 11:41Nina, du blir bra på det du gör ofta. INGEN är duktig klungcyklist första gången. Inte heller första året. Det är bara att träna på tekniken liksom på själva styrka och uthållighet.
Så ge inte upp, fortsätt träna i grupp så kan du det!
Nina, du blir bra på det du gör ofta. INGEN är duktig klungcyklist första gången. Inte heller första året. Det är bara att träna på tekniken liksom på själva styrka och uthållighet.
Så ge inte upp, fortsätt träna i grupp så kan du det!
Quote from Funbeat user on 16 December 2011, 14:30Om det är tiden som är målet så går det väldigt mycket enklare med klunga. Utan blir det väsentligt mer ansträngande fysiskt, sedan kan man som sagt diskutera vad man tycker är bäst/roligast.
15mil/5h är inte längre än att man kan klara sig utan stopp oc
Om det är tiden som är målet så går det väldigt mycket enklare med klunga. Utan blir det väsentligt mer ansträngande fysiskt, sedan kan man som sagt diskutera vad man tycker är bäst/roligast.
15mil/5h är inte längre än att man kan klara sig utan stopp oc
Quote from Funbeat user on 16 December 2011, 14:33"Om det är tiden som är målet så går det väldigt mycket enklare med klunga. Utan blir det väsentligt mer ansträngande fysiskt, sedan kan man som sagt diskutera vad man tycker är bäst/roligast.
15mil/5h är inte längre än att man kan klara sig utan stopp o
"Om det är tiden som är målet så går det väldigt mycket enklare med klunga. Utan blir det väsentligt mer ansträngande fysiskt, sedan kan man som sagt diskutera vad man tycker är bäst/roligast.
15mil/5h är inte längre än att man kan klara sig utan stopp o
Quote from Funbeat user on 16 December 2011, 14:39Fredrik, klart det går snabbare i klunga. Men om jag nu behöver en klunga för att klara det, var hittar jag en klunga som vill ha med mig i 5 timmar?? 😉
Förra gången hakade jag på folk lite då och då, ibland cyklade dom ifrån mig, ibland var de för lån
Fredrik, klart det går snabbare i klunga. Men om jag nu behöver en klunga för att klara det, var hittar jag en klunga som vill ha med mig i 5 timmar?? 😉
Förra gången hakade jag på folk lite då och då, ibland cyklade dom ifrån mig, ibland var de för lån
Quote from Funbeat user on 16 December 2011, 14:40Ja. Subgrupperna samarbetar. Det räcker inte med att vara stark.
Ja. Subgrupperna samarbetar. Det räcker inte med att vara stark.
Quote from Funbeat user on 16 December 2011, 14:41Ride Of Hope kommer köra en klunga, vi brukar ha en trivsam stämning och bra fart men med säkerheten i fokus
Ride Of Hope kommer köra en klunga, vi brukar ha en trivsam stämning och bra fart men med säkerheten i fokus
Quote from Funbeat user on 16 December 2011, 14:42Nu behöver man ju inte vara med i en sub-grupp för att ha möjlighet att ligga på rulle emellanåt. Jag har inte varit med i någon organiserad sub-grupp någon av de två gånger jag har gjort vättern, men det slutar oftast ändå med att man hamnar i lite olika
Nu behöver man ju inte vara med i en sub-grupp för att ha möjlighet att ligga på rulle emellanåt. Jag har inte varit med i någon organiserad sub-grupp någon av de två gånger jag har gjort vättern, men det slutar oftast ändå med att man hamnar i lite olika
Quote from Funbeat user on 16 December 2011, 14:42RoH släpper inte in nån utan rätt tröja. 😉
RoH släpper inte in nån utan rätt tröja. 😉