Quote from Guest on 18 February 2007, 16:27Jag har läst på marathon.se om alla träningsvarianter som finns, t ex fartlek, backlöpning, långpass, kort/lång intervall och lätt/medelhård distanslöpning, och måste tycka att jag blir alldeles snurrig av alla termer.
Om jag vill löpträna 3 ggr/vecka så
Jag har läst på marathon.se om alla träningsvarianter som finns, t ex fartlek, backlöpning, långpass, kort/lång intervall och lätt/medelhård distanslöpning, och måste tycka att jag blir alldeles snurrig av alla termer.
Om jag vill löpträna 3 ggr/vecka så
Quote from Funbeat user on 18 February 2007, 16:37Finns det inte "jogga hela vägen"-alternativ? Nu har jag inte kollat på alternativen inför halvmara, men "klara det", jag antar att du menar att hålla tempo och springa/jogga hela?
Finns det inte "jogga hela vägen"-alternativ? Nu har jag inte kollat på alternativen inför halvmara, men "klara det", jag antar att du menar att hålla tempo och springa/jogga hela?
Quote from Catharina Brattlin on 18 February 2007, 16:43Helt riktigt, och jag har sett att det finns färdiga program att följa, men det är inte rikigt min grej...att följa någon annans program. Jag vill göra mitt eget...men vet inte riktigt hur!
Helt riktigt, och jag har sett att det finns färdiga program att följa, men det är inte rikigt min grej...att följa någon annans program. Jag vill göra mitt eget...men vet inte riktigt hur!
Quote from Olle Hulle on 18 February 2007, 17:40du måste iallafall ha ett pass i veckan som ger lite distans (i JÄTTE!! LUGNT Tempo).
beror på vad det längsta är du har sprungit.
du måste iallafall ha ett pass i veckan som ger lite distans (i JÄTTE!! LUGNT Tempo).
beror på vad det längsta är du har sprungit.
Quote from Therese Woodhill on 18 February 2007, 17:57ta o spring sträckan du siktar på någon gång. Börja med att komma upp i en mil. sen 1.5 sen 2. succesivt ökande är det som gäller.
Själv sprang jag broloppet förra året första gången jag sprang så lång 2.nått mil. Det längsta jag sprungit innan var 1.5 mi
ta o spring sträckan du siktar på någon gång. Börja med att komma upp i en mil. sen 1.5 sen 2. succesivt ökande är det som gäller.
Själv sprang jag broloppet förra året första gången jag sprang så lång 2.nått mil. Det längsta jag sprungit innan var 1.5 mi
Quote from Funbeat user on 18 February 2007, 18:00De flesta verkar bestå av ett längre långsammare pass ngt, kort snabbt, kanske intervallpass eller styrketräning, sedan beror det ju på hur mkt man vill köra per vecka osv ... och på temperaturen och annat väder, när det var som varmast i somras sprang ja
De flesta verkar bestå av ett längre långsammare pass ngt, kort snabbt, kanske intervallpass eller styrketräning, sedan beror det ju på hur mkt man vill köra per vecka osv ... och på temperaturen och annat väder, när det var som varmast i somras sprang ja
Quote from Catharina Brattlin on 18 February 2007, 18:11OK, jag är med i resonemanget, och brukar ha ett längre löppass uppemot 55-60-70 minuter (vet dock ej hur långt det är) för att träna uthålligheten. Men, jag behöver ju också förbättra kondisen, och det görs tydligen med intervallträning. Hur lägger man u
OK, jag är med i resonemanget, och brukar ha ett längre löppass uppemot 55-60-70 minuter (vet dock ej hur långt det är) för att träna uthålligheten. Men, jag behöver ju också förbättra kondisen, och det görs tydligen med intervallträning. Hur lägger man u
Quote from Funbeat user on 18 February 2007, 18:19VEM är det som brukar skriva om intervaller nu igen ... (visslar ...)
VEM är det som brukar skriva om intervaller nu igen ... (visslar ...)
Quote from Therese Woodhill on 18 February 2007, 18:42jag skulle rekommendera dig att läsa häftet Spring fortare-löpning av Camilla Porsman
riktigt bra om du vill bli rätt insatt. Hon förklarar på ett sätt som man förstår. Häftet kostar nån stans runt 50 pistoler
jag skulle rekommendera dig att läsa häftet Spring fortare-löpning av Camilla Porsman
riktigt bra om du vill bli rätt insatt. Hon förklarar på ett sätt som man förstår. Häftet kostar nån stans runt 50 pistoler
Quote from ellen olsson on 18 February 2007, 18:48Här kan du räkna ut lämpliga intensiteter enligt en formel utvecklad av en av världens mest välrenommerade löptränare (Jack Daniels):
http://www.runbayou.com/jackd.htm
Ifall du inte har något närliggande tävlingsresultat att utgå ifrån så får du väl kör
Här kan du räkna ut lämpliga intensiteter enligt en formel utvecklad av en av världens mest välrenommerade löptränare (Jack Daniels):
http://www.runbayou.com/jackd.htm
Ifall du inte har något närliggande tävlingsresultat att utgå ifrån så får du väl kör