Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 14:06Maja: Jag tränade så här
under sommaren - hösten tränade jag per vecka:
- ett gympass
- ett löppass asfalt 6-7 km
- ett löpppass motionsspår 10 km.Under våren jan fram till GV bytte jag ut 10 km mot 15 km sammanlagt 8 ggr samt la till ytterligare ett
Maja: Jag tränade så här
under sommaren - hösten tränade jag per vecka:
- ett gympass
- ett löppass asfalt 6-7 km
- ett löpppass motionsspår 10 km.
Under våren jan fram till GV bytte jag ut 10 km mot 15 km sammanlagt 8 ggr samt la till ytterligare ett
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 14:10Precis så, tagga ner på långpassen och tagga till dig på kvalitén 🙂
Sen är jag en stor vän av tusingar. Fast hur de ska springas och så kan man ju debattera om. Jag valde att börja med 4x1000 i vad jag inbillar mig är mitt miltempo, 45s vila (maximalt
Precis så, tagga ner på långpassen och tagga till dig på kvalitén 🙂
Sen är jag en stor vän av tusingar. Fast hur de ska springas och så kan man ju debattera om. Jag valde att börja med 4x1000 i vad jag inbillar mig är mitt miltempo, 45s vila (maximalt
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 14:27Om långpass: om du börjar nu har du ju gott om tid att vänja dig vid längre distanser. Utgå från den längsta distans du kan springa i dag och lägg sedan successivt till lite mer för varje gång. Du kan räkna tid eller distans, det är en smaksak.
Hur långa
Om långpass: om du börjar nu har du ju gott om tid att vänja dig vid längre distanser. Utgå från den längsta distans du kan springa i dag och lägg sedan successivt till lite mer för varje gång. Du kan räkna tid eller distans, det är en smaksak.
Hur långa
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 14:29@Annica: Intressant att se orden "kul" och "löpband" i samma stycke... 😉
/Friluftsfantasten
@Annica: Intressant att se orden "kul" och "löpband" i samma stycke... 😉
/Friluftsfantasten
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 14:37Någon har dåligt minne men jag friskar gärna upp det åt dig: -15 till -20 grader, snösörja som inte ens kan kallas riktig modd och ett jäkla gnäll över hela Funbeat om att man inte kan springa, folk hade ont i allt möjligt och ursäkterna haglade nästan li
Någon har dåligt minne men jag friskar gärna upp det åt dig: -15 till -20 grader, snösörja som inte ens kan kallas riktig modd och ett jäkla gnäll över hela Funbeat om att man inte kan springa, folk hade ont i allt möjligt och ursäkterna haglade nästan li
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 14:53Vilka superbra tips! Nu känner jag mig heltaggad.
Hur mycket vilar ni då? Tror ni att intensiva promenader stör återhämtning? Är varannan dag för mycket? 🙂 (Jag passar på nu när jag har löpexperter på tråden)
Vilka superbra tips! Nu känner jag mig heltaggad.
Hur mycket vilar ni då? Tror ni att intensiva promenader stör återhämtning? Är varannan dag för mycket? 🙂 (Jag passar på nu när jag har löpexperter på tråden)
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 15:00Promenader tror jag personligen bara är bra för återhämtningen, så länge det inte rör sig om powerwalks eller så för det ser grymt jobbigt ut 🙂
Det är egentligen bättre att du testar, känner du dig sliten lägger du bara in en extra vilodag (läs: hoppa
Promenader tror jag personligen bara är bra för återhämtningen, så länge det inte rör sig om powerwalks eller så för det ser grymt jobbigt ut 🙂
Det är egentligen bättre att du testar, känner du dig sliten lägger du bara in en extra vilodag (läs: hoppa
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 15:09Ett råd angående vila: Har du ont är det bra att vila. Vänta tills det gått över. Sedan finns det så klart olika skäl till att ha ont. Träningsvärk kan ofta kännas bättre med lågintensiv träning.
Ett annat råd är att öka träningsmängden långsamt. Kondit
Ett råd angående vila: Har du ont är det bra att vila. Vänta tills det gått över. Sedan finns det så klart olika skäl till att ha ont. Träningsvärk kan ofta kännas bättre med lågintensiv träning.
Ett annat råd är att öka träningsmängden långsamt. Kondit
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 15:10Och det viktigaste rådet av alla: Lyssna inte på alla råd. Känn efter i kroppen vad som känns bra.
Och det viktigaste rådet av alla: Lyssna inte på alla råd. Känn efter i kroppen vad som känns bra.
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 15:28@Annica:
Underställ? Check.
Mössa? Check.
Vantar? Check.
Broddar? Check.
Reflexväst? Check.OK. Jag är bara avundsjuk. Jag har f-n inget löpband hemma... 🙁
@Annica:
Underställ? Check.
Mössa? Check.
Vantar? Check.
Broddar? Check.
Reflexväst? Check.
OK. Jag är bara avundsjuk. Jag har f-n inget löpband hemma... 🙁