Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräningsupplägg inför LL-12?
You need to log in to create posts and topics.

12

Tack för era kommentarer!

Förtydligar med att jag inte på något sätt förringar långpass. Hoppas kunna arbeta upp till ett antal pass på 15-20km terräng. Mest orolig för att dra ut o springa långsamt, det är väl psykologiskt efter att jag brutit ett antal

Magnus, jag kan räkna, men du svarade inte på min fråga. Om jag hade joggat LL på tre timmar, tror du att bristen på långpass hade blivit ett problem? Och nej, du föreslog ett långpass varannan vecka.

Till TS: jag kollade i din träningskalender, och mtp

Jesper, jag trodde det vad uppenbart? Du blir inte en sämre löpare eller dina 90 minuterspass blir kortare för att du såsar runt på tävlingen. Det relevanta är den stora skillnad i kapacitet som du resp TS har, vilket visas av de olika tiderna som är aktu

Energiåtgång på asfalt och lätta banor är proportionerlig mot sträcka. I tuffare terränglopp är det intressantare att mäta mot puls(Intensitet) och tid. Det jag ville anknyta detta till är alltså att givet att 2 personer håller ungefär samma ansträngnings

Ja, det är uppenbart att jag kan jogga runt LL på tre timmar, jag ville bara visa att det inte krävs en massa långpass för att klara LL på tre timmar. Jag tror att vi kan vara överens om att långpass förbättrar chanserna avsevärt, framför allt för löpare

Ja, Mustafa klarar säkert LL under 3 timmar utan att springa alls på ett år eller så. Men nu har inte TS bakgrunden som du eller Mustafa har, så att du kan jogga LL på 3 timmar är irrelevant skulle jag vilja säga för TS träning. Ju sämre utgångsläge, de

Om vi räknar km istället: Pass över ca15km behövs inte för TS? Man kan ju springa 22km(4min/km) på 88min och fortfarande inte klassa det som ett långpass. Ett sådant pass förbereder en som är god för 2h avsevärt mer än ifall denne skulle köra 25km på 2h.

12