Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Mål: Att förlora lite i omkrets runt midjan, låren och se till att tighta till armar, mage och ben. Samtidigt som jag vill se till att träna upp och stärka min rygg. För det första läste jag någonstans att det är bättre att konditionsträna för att förlora

Hur ofta vill/kan du träna??
Jag skulle föreslå att du kör tung styrketräning två ggr i veckan. Titta efter Stronglift eller liknande 5x5 program. De brukar vara upplagda för tre pass i veckan, men ska du springa oxå så kan kanske två pass vara lagom.
S

Är du inte van vid konditionsträning så skippa intervallträningen annars skadar du dig.
Min erfarenhet är att styrketräning är väldigt bra på att bränna fett eftersom musklerna kräver mer energi även i vila. Du får alltså en högre grundförbränning med mer

-AT-
Jag har konditionstränat och spelat handboll för några år sen men det var ett tag sen nu!
Dock så är det just gymmet jag är på tre till två gånger i veckan, utöver detta kan jag ju träna hemma/ut och gå eller springa.
Kul att höra att det är bra med

"Mål: Att förlora lite i omkrets runt midjan, låren och se till att tighta till armar, mage och ben. Samtidigt som jag vill se till att träna upp och stärka min rygg."

Givet dessa mål: Löpning eller cykling, tre långa pass (i tid räknat) i veckan i lugnt

Anders: Har ju problem med min fot så det är lite svårt att se till att ha längre löpträning/cykling tre gånger i veckan, skulle det gå att byta ut detta mot promenader under längre tid?

Så länge du förbränner energi så kan du göra precis vad du vill och vad du känner att du orkar göra och få resultat.

säger som jag sakt i så många trådar nu men kan nog inte tjata ihjäl mig på det. Hopprep. Stärker musklerna, konditon, och bränner fett. Detta är jag ett levande bevis på, Min torktumlare jag bär på börjar snart lika en nätt tvättmaskin. Men har långt kva

Jeif: Promenader ger i princip ingenting. Två kilometers promenad förbränner en (1) kola ELLER en smörgås utan pålägg. Du får nog tvinga dig ner i bassängen för lite långa simpass.

Anders: Är det alltså promenader i sisådär en kvart vi jämför med lååånga simpass nuförtiden? 😉

12