Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

På 40-, 50-talet var Gunder Hägg namnet som gällde i Sverige.

En parentes: När jag som 17-åring 1955 kutade ca. 3 km i skogen blev jag varnad för att det var alldeles för långt. Döden lurade bakom hörnet. :@

Träffade Gunder efter en stafettvinst i Stockholm där han delade ut bucklan å skakade hand med oss..(tvättade den inte på 14 dagar efter det..!!?.) Ville ju ha en autograf men hade inget papper eller penna typ ...men han skickade då till mig en typ Vy-kor

Eller också hade Posten aldrig hört talas om Månkarbo?

80-talet?? Jag tycker att den här artikeln om hur man tränade maraton för 100 år sen är rätt intressant. Bland annat kan man läsa att barfotalöpning på gräs var ett viktigt inslag i träningen. Man förstod även att korta steg (hög stegfrekvens) samt fotisä

Det var innan K-G föddes och hånskrattade/grät åt de som tycker att man ska träna löpsteget!

En fråga till KG

Hur hård belastning var det för dig att hålla 4.45 tempo? Vad gjorde du milen/maran på vid denna tid?

Christer.
Fortsätt du att ironisera över mig. (t+) Det tål jag.
Barfota på GRÄS ( ej asfalt som nu är bäst ) sprangs, vi sprang med skitkorta steg, sidledes, baklänges - men grunden lades ute i skogen, där naturen bestämde steglängd + teknik.

När jag b

Ja å nu kommer väl Christer att presentera sina resultat under de senaste tio åren ....hoppas vi....!!??

12