Quote from Guest on 23 March 2007, 20:58Sitter här och har en riktigt präktig träningsvärk i låren och skinkorna efter ett pass av backträning och löpskolning och har långpass imorgon. Till min fråga, hur stor betydelse har träningsvärk i samband med långpass (och annan träning med för den dele
Sitter här och har en riktigt präktig träningsvärk i låren och skinkorna efter ett pass av backträning och löpskolning och har långpass imorgon. Till min fråga, hur stor betydelse har träningsvärk i samband med långpass (och annan träning med för den dele
Quote from Funbeat user on 23 March 2007, 21:08Sitter i samma båt och väntar med spänning på kommentarer!!! Jag har också en gruvlig träningsvärk i lår och rumpa. Hade tänkt jogga lugnt idag, men det var en omöjlighet - det kändes som om jag hade 5-kilos tegelstenar innanför rumpmusklerna. Det enda so
Sitter i samma båt och väntar med spänning på kommentarer!!! Jag har också en gruvlig träningsvärk i lår och rumpa. Hade tänkt jogga lugnt idag, men det var en omöjlighet - det kändes som om jag hade 5-kilos tegelstenar innanför rumpmusklerna. Det enda so
Quote from Therese Woodhill on 23 March 2007, 21:11Hummm...man vet ju inte exakt var träningsvärken uppkommer, man tror den uppkommer i den negativa fasen. Jag tror man får se till hur stor värk man har. Jag själv tycker att om jag tränar dagen efter så släpper det en del. Men sen vill jag också säga att
Hummm...man vet ju inte exakt var träningsvärken uppkommer, man tror den uppkommer i den negativa fasen. Jag tror man får se till hur stor värk man har. Jag själv tycker att om jag tränar dagen efter så släpper det en del. Men sen vill jag också säga att
Quote from Funbeat user on 23 March 2007, 21:13He, he, jaa, jag hade 6 km i lätt fart idag och jag tog mig förvisso runt men det var min själ inte det lättaste .... bävar därför lite för morgondagens långpass ... *suck*
He, he, jaa, jag hade 6 km i lätt fart idag och jag tog mig förvisso runt men det var min själ inte det lättaste .... bävar därför lite för morgondagens långpass ... *suck*
Quote from Funbeat user on 23 March 2007, 21:16Du får försöka det jag försökte med (och misslyckades med) nämligen att inta någon slags stil då kroppen rör sig minimalt uppåt och neråt. Jag försökte springa med lite böjda ben hela tiden och alltså kroppen helt stilla vertikalt. Gick sisådär - "tegelst
Du får försöka det jag försökte med (och misslyckades med) nämligen att inta någon slags stil då kroppen rör sig minimalt uppåt och neråt. Jag försökte springa med lite böjda ben hela tiden och alltså kroppen helt stilla vertikalt. Gick sisådär - "tegelst
Quote from Funbeat user on 23 March 2007, 21:17Johan: Negativa fasen???? Vad är det undrar en okunnig....
Johan: Negativa fasen???? Vad är det undrar en okunnig....
Quote from Funbeat user on 23 March 2007, 21:32He, he, jaa, får försöka att hitta någon speciell stil men risken är väl förrästen att man börjar springa väldigt onaturligt (gör jag nog förrästen redan) och att man kan dra på sig någon skada ....
He, he, jaa, får försöka att hitta någon speciell stil men risken är väl förrästen att man börjar springa väldigt onaturligt (gör jag nog förrästen redan) och att man kan dra på sig någon skada ....
Quote from ellen olsson on 23 March 2007, 22:41Om det bara är lite vanlig träningsvärk så är det bara att köra så länge kroppen inte protesterar på annat sätt.
Om det bara är lite vanlig träningsvärk så är det bara att köra så länge kroppen inte protesterar på annat sätt.
Quote from Fredrik Närenfors on 24 March 2007, 00:16Om det är träningsvärk och inget annat så brukar det släppa bara man blir varm och fått upp flåset.
Om det är träningsvärk och inget annat så brukar det släppa bara man blir varm och fått upp flåset.
Quote from Funbeat user on 24 March 2007, 07:20Ja, inte släppte det för mej i alla fall när jag blev varm och inte blev det bättre efteråt heller. Grym träningsvärk idag också och jag ska som sagt klättra klättervägg idag. Vaggar fram som en anka - hoppas det blir lite bättre när kroppen kommer igång.
Ja, inte släppte det för mej i alla fall när jag blev varm och inte blev det bättre efteråt heller. Grym träningsvärk idag också och jag ska som sagt klättra klättervägg idag. Vaggar fram som en anka - hoppas det blir lite bättre när kroppen kommer igång.