Quote from Guest on 16 June 2012, 00:58Som helt nybliven racer-cyklist inser jag att jag har väldigt liten uppfattning om vad som är en vettig träningsdos... Målet är, förutom allmänt bra mående och god form, en triathlon i augusti med 27 km cykel. Min tanke är transportträning till och från j
Som helt nybliven racer-cyklist inser jag att jag har väldigt liten uppfattning om vad som är en vettig träningsdos... Målet är, förutom allmänt bra mående och god form, en triathlon i augusti med 27 km cykel. Min tanke är transportträning till och från j
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 01:08Jag ligger på lite 20 mil på cykel/ vecka i snitt under våren och det funkar bra. Känner nog att det är en rimlig nivå för att inte slita ut sig.
Körde 38 mil en vecka och var sedan väldigt sliten veckan efter.
Det bästa är nog att känna efter vad som k
Jag ligger på lite 20 mil på cykel/ vecka i snitt under våren och det funkar bra. Känner nog att det är en rimlig nivå för att inte slita ut sig.
Körde 38 mil en vecka och var sedan väldigt sliten veckan efter.
Det bästa är nog att känna efter vad som k
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 07:39Var och en har sina förutsättningar och mål.
För bra hälsa sägs det att en halvtimme motion om dagen är tillräckligt!
Jag själv brukar i genomsnitt cykla ungefär 2-3 ggr i veckan. Under vardagarna 4-5 mil. Under helgen lite längre. Upp mot 10 mil ibland
Var och en har sina förutsättningar och mål.
För bra hälsa sägs det att en halvtimme motion om dagen är tillräckligt!
Jag själv brukar i genomsnitt cykla ungefär 2-3 ggr i veckan. Under vardagarna 4-5 mil. Under helgen lite längre. Upp mot 10 mil ibland
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 07:42Jag är ju nybörjare på landsvägscykling, men jag är inte nybörjare som motionär... Längden på transportträningspassen är svår att påverka, jobbet ligger ju där det ligger. 😉 Men jag får väl börja med att bara köra dit i nästa vecka så får vi se hur det k
Jag är ju nybörjare på landsvägscykling, men jag är inte nybörjare som motionär... Längden på transportträningspassen är svår att påverka, jobbet ligger ju där det ligger. 😉 Men jag får väl börja med att bara köra dit i nästa vecka så får vi se hur det k
Quote from Rasmus Olsson on 16 June 2012, 07:54Du bör lägga in minst ett distanspass i veckan, på över tio mil. Någon dag eller två med intervaller, eller så gör du det sista kilometrarna på pendlingen. Skyltspurtar eller spurta uppför backar.
Du bör lägga in minst ett distanspass i veckan, på över tio mil. Någon dag eller två med intervaller, eller så gör du det sista kilometrarna på pendlingen. Skyltspurtar eller spurta uppför backar.
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 08:02Räkna inte mil i dina träningspass utan räkna timmar...och jag tror jag läste nånstans att 7tim/vecka är optimalt att träna.
Räkna inte mil i dina träningspass utan räkna timmar...och jag tror jag läste nånstans att 7tim/vecka är optimalt att träna.
Quote from Rasmus Olsson on 16 June 2012, 08:07Du blir bra på det gör ofta. Cyklar du sju timmar, blir du bra på just det. Men vill du kunna cykla ett lopp på exempelvis 14 mil, så bör du ha tränat 14 mil så du vet hur kroppen reagerar. Eller 30 mil med tanke på dagens.
Du blir bra på det gör ofta. Cyklar du sju timmar, blir du bra på just det. Men vill du kunna cykla ett lopp på exempelvis 14 mil, så bör du ha tränat 14 mil så du vet hur kroppen reagerar. Eller 30 mil med tanke på dagens.
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 08:13El 4-6 timmar i sadeln ev 8tim
El 4-6 timmar i sadeln ev 8tim
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 08:43Jag är en nybörjare på racer och göra 6-8mil 2-3x/vecka men tyvärr fredagar-måndagar tisdag-torsdag är det max 2mil som transport till simning.
Idag är siste lördag min äldste har ridning så jag hoppas kunna få en 3-4 pass på lördagar framöver.
Nästa h
Jag är en nybörjare på racer och göra 6-8mil 2-3x/vecka men tyvärr fredagar-måndagar tisdag-torsdag är det max 2mil som transport till simning.
Idag är siste lördag min äldste har ridning så jag hoppas kunna få en 3-4 pass på lördagar framöver.
Nästa h
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 13:3210 mila-pass eller så bör man alltså lägga in även om det inte finns några planer på att cykla/tävla så långt i år? Som sagt, det eg enda konkreta målet jag har i nuläget är att prestera hyfsat äcen på cykeldelen (27 km) på triathlon i augusti. Men för a
10 mila-pass eller så bör man alltså lägga in även om det inte finns några planer på att cykla/tävla så långt i år? Som sagt, det eg enda konkreta målet jag har i nuläget är att prestera hyfsat äcen på cykeldelen (27 km) på triathlon i augusti. Men för a