Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 13:34Skal du bli god på sykkel, ikke bare en lagom morsonist, måste det ca 10 t/veke til. helst lite mer
Så er det bare og google intervaler, distanspass, puls intensitet, laktat, O2 opptak, melkesyregrense osv. osv..
Skal du bli god på sykkel, ikke bare en lagom morsonist, måste det ca 10 t/veke til. helst lite mer
Så er det bare og google intervaler, distanspass, puls intensitet, laktat, O2 opptak, melkesyregrense osv. osv..
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 13:47För mig är det inte realistiskt att träna så många timmar per vecka, särskilt inte i och med att jag vill hinna med att springa och stryketräna och simma också. Ligger på en träningsdos om 5-8 timmar/vecka som det är nu och mycket mer än så är det nog svå
För mig är det inte realistiskt att träna så många timmar per vecka, särskilt inte i och med att jag vill hinna med att springa och stryketräna och simma också. Ligger på en träningsdos om 5-8 timmar/vecka som det är nu och mycket mer än så är det nog svå
Quote from Rasmus Olsson on 16 June 2012, 14:28Oavsett mål, bör du komma över 10 mil ofta. Det är då det börjar hända saker i kroppen.
Oavsett mål, bör du komma över 10 mil ofta. Det är då det börjar hända saker i kroppen.
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 14:31Citat:
"Men vill du kunna cykla ett lopp på exempelvis 14 mil, så bör du ha tränat 14 mil så du vet hur kroppen reagerar""Oavsett mål, bör du komma över 10 mil ofta. Det är då det börjar hända saker i kroppen. "
Jag håller inte alls med ovanstående.
Citat:
"Men vill du kunna cykla ett lopp på exempelvis 14 mil, så bör du ha tränat 14 mil så du vet hur kroppen reagerar"
"Oavsett mål, bör du komma över 10 mil ofta. Det är då det börjar hända saker i kroppen. "
Jag håller inte alls med ovanstående.
Quote from Rasmus Olsson on 16 June 2012, 14:35Nu sa jag inte att man ska träna samma distans som ett lopp, om det är 30 mil. Men det är stor skillnad att träna 9, 10 eller 14 mil!
Nu sa jag inte att man ska träna samma distans som ett lopp, om det är 30 mil. Men det är stor skillnad att träna 9, 10 eller 14 mil!
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 14:38Då har du cyklat V(ingel)R(undan) med endast ett par timmars träning innan? Du tyckte ändå att det gick bra.
Ja, startar man i de första startgrupperna så har man drygt ett dygn på sig.Edit glömde ett par ord.
Då har du cyklat V(ingel)R(undan) med endast ett par timmars träning innan? Du tyckte ändå att det gick bra.
Ja, startar man i de första startgrupperna så har man drygt ett dygn på sig.
Edit glömde ett par ord.
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 18:50Finns många sanningar vad det verkar 🙂 Bäst är nog att lyssna på kroppen och försöka variera träningen så att du inte tröttnar. Det är få som slaviskt kan följa ett träningsschema utan att saker ur vardagen kommer och förstör. Har du mycket tid en lördag
Finns många sanningar vad det verkar 🙂 Bäst är nog att lyssna på kroppen och försöka variera träningen så att du inte tröttnar. Det är få som slaviskt kan följa ett träningsschema utan att saker ur vardagen kommer och förstör. Har du mycket tid en lördag
Quote from Funbeat user on 22 June 2012, 12:3127km är ju mindre än timme. Så träna du en timme + tiden för uppvärmning åt gången och lägg fokus på att öka farten under den timmen så blir det nog bra med den satsningen du har på triathlon. Kör gärna intervallträning, det är ett effektivt sätt att få r
27km är ju mindre än timme. Så träna du en timme + tiden för uppvärmning åt gången och lägg fokus på att öka farten under den timmen så blir det nog bra med den satsningen du har på triathlon. Kör gärna intervallträning, det är ett effektivt sätt att få r
Quote from j sollerman on 23 June 2012, 09:51Om du cyklar till och från jobbet och på så vis får ihop 15 mil i veckan är det jättebra! Sen kan du totalignorera sånt som att cykla minst 10 mil distanspass i veckan + några intervallpass.
Utöver dom 15 milen tycker jag du ska fokusera på att träna si
Om du cyklar till och från jobbet och på så vis får ihop 15 mil i veckan är det jättebra! Sen kan du totalignorera sånt som att cykla minst 10 mil distanspass i veckan + några intervallpass.
Utöver dom 15 milen tycker jag du ska fokusera på att träna si
Quote from Funbeat user on 23 June 2012, 10:13Hehe, vinna har jag inga illusioner om att göra, jag är glad om jag inte kommer sist. 🙂
Just nu känns iof triathlonstarten väldigt osäker på löparknät börjat bråka lite igen... Får satsa på Mjörn runt ist annars. 😉
TACK allihop för era svar och tank
Hehe, vinna har jag inga illusioner om att göra, jag är glad om jag inte kommer sist. 🙂
Just nu känns iof triathlonstarten väldigt osäker på löparknät börjat bråka lite igen... Får satsa på Mjörn runt ist annars. 😉
TACK allihop för era svar och tank