Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTröskelintervaller?
You need to log in to create posts and topics.

12

Nja, det är ju inte säkert. I och för sig håller du högre fart när du kör på, men sedan är du ju väldigt mycket långsammare än din "normalfart" när du återhämtar dig.
När jag intervallartränar vid löpning så brukar jag få ungefär samma snitthastighet som

Jag tycker nog jag får bäst resultat (högst effekt och lägst ansträngning) med vila på hälften av tiden du kör på intervallen. tex 2x20 min med vila 10 min mellan. Men intervalltiden skall ökas efter hand. Och vilan kan minskas. Som otränad klarar man int

Idag testade jag att köra femminutare. Gick inte alls bra. Jag kom inte upp i puls som jag gjorde när jag körde tio minuter.

Vad det beror på vet jag inte. Jag kanske inte förmådde mig att köra så hårt som jag behövde på femminutarna.

Jag känner mig f

Uppvärmd?

Förmodligen som Jonas skrev var du inte uppvärmd.
P.g.av tidsbrist kör jag max 10 mins uppvarmning.
Direkt efter finner jag det nästintill omöjligt att komma up i 80% av max.
Efter 40min känns 85% behagligt!

Jo, det kan stämma. Jag hade en del problem med sadelstolpen och var tvungen att stanna under uppvärmningen och då sjönk pulsen.

Ska tänka på det nästa gång.

Men på fredag är det backträning som gäller. Det blir ju iofs en slags intervall det också efte

Backträning i Truedsfällan är trevligt och på fredag är det flera lekkamrater att köra med också

Idag blåser det ju rätt rejält minst sagt, kanske man ska försöka sig på några intervaller i motvinden... Innan fotbollen börjar!

edit: Blev kvar på jobbet istället. Mycket så här i slutet av terminen, men snart så blir det andra bullar! 🙂

Jag ska strax ge mig ut och köra tempointervaller. 🙂

12