Quote from Guest on 25 April 2011, 10:58Hej jag har just börjat med SPD-skor, jag blir trött i fötterna efter ca 20-30 minuter och lilltån på högerfot domnar efter ca 90 minuter. Jag har kört 2 pass där jag har stannat med jämna mellanrum och flyttat klossarna för att försöka hitta rätt läge.
Hej jag har just börjat med SPD-skor, jag blir trött i fötterna efter ca 20-30 minuter och lilltån på högerfot domnar efter ca 90 minuter. Jag har kört 2 pass där jag har stannat med jämna mellanrum och flyttat klossarna för att försöka hitta rätt läge.
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 11:08Inte någott "proffs" men första tanken jag fick är om du har rätt skor, är de för smala över fotbladet. en andra tanke är att du har klossarna för långt fram och därför får spänna foten i onödan, i de bakre hålen bör de sitta och vara raka (i linje med sk
Inte någott "proffs" men första tanken jag fick är om du har rätt skor, är de för smala över fotbladet. en andra tanke är att du har klossarna för långt fram och därför får spänna foten i onödan, i de bakre hålen bör de sitta och vara raka (i linje med sk
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 21:25Lat være med å stramme snørebåndene el. karborrelåsen for hart.
Det skal være like bra plass i cykkelsko, som hverdagssko. 🙂
Lat være med å stramme snørebåndene el. karborrelåsen for hart.
Det skal være like bra plass i cykkelsko, som hverdagssko. 🙂
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 21:30Jag flyttade mina klossar bakåt idag, 5-6 mm, och det kändes klart bättre för mig. Tack för tipset! 🙂
Jag flyttade mina klossar bakåt idag, 5-6 mm, och det kändes klart bättre för mig. Tack för tipset! 🙂
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 09:11Nu verkar det löst sig men ett tips ändå, det finns klotsar som tillåter lite vinkel på foten (tror det är cirka 6 grader hälen i sidled) och sen finns det klotsar som inte gör det.
Jag hade problem med de som inte tillåter vinkel då foten hela tiden strä
Nu verkar det löst sig men ett tips ändå, det finns klotsar som tillåter lite vinkel på foten (tror det är cirka 6 grader hälen i sidled) och sen finns det klotsar som inte gör det.
Jag hade problem med de som inte tillåter vinkel då foten hela tiden strä
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 10:27Tror det är 15 grader på Speedplay
Tror det är 15 grader på Speedplay
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 10:30Mina fötter domnar också ibland. För mig har det fungerat bra att hålla fötterna så varma som möjligt. Jag har iskalla fötter, även på sommaren.
Mina fötter domnar också ibland. För mig har det fungerat bra att hålla fötterna så varma som möjligt. Jag har iskalla fötter, även på sommaren.
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 14:20skulle gissa att klossarna sitter för långt fram.
Det blir jobbigt för fötterna att kompensera för detta.( jag gjorde samma misstag när jag köpte SPD)
skulle gissa att klossarna sitter för långt fram.
Det blir jobbigt för fötterna att kompensera för detta.
( jag gjorde samma misstag när jag köpte SPD)
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 18:03Jag kollade på mina fötter i dag när jag cyklade till jobbet i vanliga skor, och jag vill nästan ha pedalen mitt under foten, så SPD är kanske inte min grej? Jag ska prov att vänja mig vid SPD-skorna på vägen till och från jobb (5km). Tur jag köpte pedale
Jag kollade på mina fötter i dag när jag cyklade till jobbet i vanliga skor, och jag vill nästan ha pedalen mitt under foten, så SPD är kanske inte min grej? Jag ska prov att vänja mig vid SPD-skorna på vägen till och från jobb (5km). Tur jag köpte pedale
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 18:04Du skulle testat lvgskor istället.
Du skulle testat lvgskor istället.