Quote from Funbeat user on 1 May 2011, 19:32N.P.N.G. ... Det finns alltså speciella set i skoaffärer för att mäta barnens skor invändigt, ett slags vinkelmåttband (tumstock klarar definitivt inta av det om man inte knäcker den på lämpligt ställe, och så får man skaffa en ny nästa gång) och ett skju
N.P.N.G. ... Det finns alltså speciella set i skoaffärer för att mäta barnens skor invändigt, ett slags vinkelmåttband (tumstock klarar definitivt inta av det om man inte knäcker den på lämpligt ställe, och så får man skaffa en ny nästa gång) och ett skju
Quote from Funbeat user on 1 May 2011, 19:48Och bredden är inte att förglömma, skulle inte beställa skor på nätet bara på ett "längdmått" utan att ha provat modellen. Har man breda fötter så får man rikta in sig på "utvalda" modeller.
Tycker själv att skon skall sitta ganska tajt ändå.
Och bredden är inte att förglömma, skulle inte beställa skor på nätet bara på ett "längdmått" utan att ha provat modellen. Har man breda fötter så får man rikta in sig på "utvalda" modeller.
Tycker själv att skon skall sitta ganska tajt ändå.
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 08:55<<Mål foten,
Og det et står altid cm. /uk /us/ fr. Inne i skoene-<<Ellers er den gamle reglen med en pekefingers tykkelse i helen fortsatt aktuell, når stortåen er helt fremme. <<
Hvem har sakt at du skal knekke en tummstokk hver gang du skal kjøpe sko
<<Mål foten,
Og det et står altid cm. /uk /us/ fr. Inne i skoene-
<<Ellers er den gamle reglen med en pekefingers tykkelse i helen fortsatt aktuell, når stortåen er helt fremme. <<
Hvem har sakt at du skal knekke en tummstokk hver gang du skal kjøpe sko
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 17:58Inte sagt att ngn rekommenderat att man knäcker tumstocken, men de jag sett är iaf inte i mjukt material och böjbara, annat än i lederna, så följaktligen är det enda sättet jag kommer på att mäta skor invändigt med tumstock. Mäta utanpå är mer osäkert, sk
Inte sagt att ngn rekommenderat att man knäcker tumstocken, men de jag sett är iaf inte i mjukt material och böjbara, annat än i lederna, så följaktligen är det enda sättet jag kommer på att mäta skor invändigt med tumstock. Mäta utanpå är mer osäkert, sk
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 20:00Man kan ju stoppa ner en halvstyv bit kartong, vecka den där det passar och mäta efteråt. Annars verkar det finnas sådana som du leter efter här: http://www.skotornet.se/product_info.php/matsticka-sizer-p-135
Man kan ju stoppa ner en halvstyv bit kartong, vecka den där det passar och mäta efteråt. Annars verkar det finnas sådana som du leter efter här: http://www.skotornet.se/product_info.php/matsticka-sizer-p-135
Quote from ellen olsson on 2 May 2011, 20:12Ett vanligt, hederligt, "styvt" stålmåttband funkar också rätt bra.
Ett vanligt, hederligt, "styvt" stålmåttband funkar också rätt bra.
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 22:43Lingling : det er denne du skal ha . Men ikke spørg meg hvor du får kjøpt den
BILD:http://lh6.ggpht.com/_OsO8-EsdIc4/S5N6bi0MMEI/AAAAAAAAAMs/nDj6-giH2HU/maale%5B2%5D.jpg
Lingling : det er denne du skal ha . Men ikke spørg meg hvor du får kjøpt den
BILD:http://lh6.ggpht.com/_OsO8-EsdIc4/S5N6bi0MMEI/AAAAAAAAAMs/nDj6-giH2HU/maale%5B2%5D.jpg
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 09:48Precis, en Talmeter löser problemet, går att läsa av nere i skon/stöveln.
Precis, en Talmeter löser problemet, går att läsa av nere i skon/stöveln.
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 10:49Jo det ser ut som en liknande anordning.
Jo det ser ut som en liknande anordning.
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 15:58Jag har en sån skomätare. Tror jag beställt den från Hallens postorder för många år sen. Den var rätt dyr men har varit värd varenda krona. Särskilt när barnen kommer och säger att skorna är för korta bara för att dom vill ha nya... 😉
Jag har en sån skomätare. Tror jag beställt den från Hallens postorder för många år sen. Den var rätt dyr men har varit värd varenda krona. Särskilt när barnen kommer och säger att skorna är för korta bara för att dom vill ha nya... 😉