Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 18:51Föredrar själv att ha fjädringen väldigt löst (relativt sett) då jag, och mina knän, inte alls tycker om när fötterna sitter hårt.
Föredrar själv att ha fjädringen väldigt löst (relativt sett) då jag, och mina knän, inte alls tycker om när fötterna sitter hårt.
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 19:00Det beror på att du inte har lyckats ställa in klossarna och ev. sittställningen.
Det beror på att du inte har lyckats ställa in klossarna och ev. sittställningen.
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 09:01När du justerat in klossar och skor så kommer du upptäcka att cykelskor/pedaler är fantastiskt bra och vilsamt för fötterna (t+)
När du justerat in klossar och skor så kommer du upptäcka att cykelskor/pedaler är fantastiskt bra och vilsamt för fötterna (t+)
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 21:12När jag skaffade mina spd-skor fick jag byta upp mig två gånger i storlek. Fötterna domnade med de lite för små skorna. Det slutade med en storlek större än jag vanligtvis nyttjar, och inte väntade mig. Men de går bra att cykla i, och jag snörar inte åt s
När jag skaffade mina spd-skor fick jag byta upp mig två gånger i storlek. Fötterna domnade med de lite för små skorna. Det slutade med en storlek större än jag vanligtvis nyttjar, och inte väntade mig. Men de går bra att cykla i, och jag snörar inte åt s
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 09:35Hans: Varför köpte du för små skor? En bra cykelhandlare vet att man alltid ska ha en storlek större...
Hans: Varför köpte du för små skor? En bra cykelhandlare vet att man alltid ska ha en storlek större...
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 09:51Alltid är en sanning med modifikation.
Alltid är en sanning med modifikation.
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 09:53Iofs. Men oftast. 🙂
Iofs. Men oftast. 🙂
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 09:54Det här får mig att fundera på var man får tag på såna där bra vikbara mätstickor man använder när man mäter barnens skor?
Det här får mig att fundera på var man får tag på såna där bra vikbara mätstickor man använder när man mäter barnens skor?
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 10:59bruk en tummestokk
BILD:http://wolfsea.ipublish.no/files/2009/07/tommestokk.jpg
Mål foten, Det står altid cm. /uk /us/ fr. Inne i skoene-
Ellers er den gamle reglen med en pekefingers tykkelse i helen fortsatt aktuell, når stortåen er helt fremme. 🙂
bruk en tummestokk
BILD:http://wolfsea.ipublish.no/files/2009/07/tommestokk.jpg
Mål foten, Det står altid cm. /uk /us/ fr. Inne i skoene-
Ellers er den gamle reglen med en pekefingers tykkelse i helen fortsatt aktuell, når stortåen er helt fremme. 🙂
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 15:30>Maria
Jag köpte inte för små skor. Vi provade i affären och allt verkade ok. Iofs var det väl ingen jätteerfaren cyklist som sålde, men iaf. Det var först när jag kom ut och trampade en bit som det kändes. Och som sagt, bytte två gånger innan det kändes
>Maria
Jag köpte inte för små skor. Vi provade i affären och allt verkade ok. Iofs var det väl ingen jätteerfaren cyklist som sålde, men iaf. Det var först när jag kom ut och trampade en bit som det kändes. Och som sagt, bytte två gånger innan det kändes