Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTrafikfara?
You need to log in to create posts and topics.

Jag är inte "cyklist", men jag cyklar en del. Pendlingscyklar. Vanligtvis 0-4 dagar i veckan ca 12 km enkel väg. Har så gjort de senaste 10 åren.
I tisdags var jag med om följande:
Står och väntar vid trafikljuset på cykebanan vid Liljeholmstorget på vä

Jag skulle nog köra om iofs. Men så länge man inte ÄR en trafikfara är det inte ok att skrika.

Gator nämns. Är det i Stockholm?

Har jag aldrig hört. Pendling är ju en sorts masstransport, hur fan skulle man kunna undvika rulle emellanåt? O varför skulle man bry sig, så länge man inte slickar bakdäcket

Jag cyklar också till jobbet när möjlighet finns. Även i min stad händer det att det blir rulleliknande situationer. Jag har då för vana att, på ett trevligt sätt, hojta till om att jag finns där bakom. Jag har alltid tänkt att det är bra för bådas säker

Om han stördes av att du låg för nära så låg du för nära... därmed inte sagt att du gjorde fel 😉
2m avstånd i stadstrafik är inte mycket.
Jag hade antingen cyklat om eller lagt mig längre bakom.

Om han stördes av att du låg där så är det väldigt enkelt för honom att bara vinka fram dig så att du kör om. Eller så får han se till att trampa på lite snabbare 🙂

Om man hugger i bromsarna lite så brukar fripassagerarna släppa.

jag hade lagt i en tyngre växel, ställt mig upp och trampat om.. lagt mig två meter framför honom och skrikigt: Nu KÖÖR VI!!!

precis som det finns sub-klungor som tror att vätternrundan är en tävling istf motionslopp, finns det ju penndlare som tror att deras jobbresa är deras eget revir istf att en stund vara medtrafikant ...