Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTrafikfara?
You need to log in to create posts and topics.

Han (den som skrek) verkar ju dum i huvet! Det finns för många idioter med för stora plånböcker som inte kan hantera sina karbonåk. Nej, tacka vet jag oss vanliga cykelpendlare som trälar på med jämna mellanrum (hv)

Men ta det lugnt. Om några år så är cy

Kör man i rusningstrafiken är det ju svårt att hålla tio meter lucka mellan alla cyklister. Jag har dock lärt mig att kreti och pleti i jobbpendlingen inte beter sig lika förutsägbart som cyklister i klunga. 😀

Tyckte faktiskt att jag såg en liknande sit

^(H)

Hur begåvat är det att ligga på rulle inne istan med obekanta? Inte alls anser jag. Det gör jag bara på träningar och lopp där jag vet att de framför kan cykla i klunga. annars håller jag avtånd.

Du ska hålla sånt avstånd att du inte kör in i honom om ha

Men ligger man på rulle om man har 2 meters avstånd?

Hur långt avstånd är rimligt att ha när man cyklar mitt i stan? Jag har nog aldrig cyklat så tätt och så mycket i "klunga" som när jag var student och bodde och cyklade överallt i Uppsala...

Cyklar man i maklig takt är väl inte två meter så farligt nära. Här lät det som om det gick i hyggligt tempo, och då är det helt plötsligt inte lika stora marginaler. Jag blir själv irriterad om någon "hänger på", det känns som jag fått ett ansvar jag int

Nej, två meter är nog inte att anse att ligga på rulle. Men om jag skulle tvärnita och någon låg två meter bakom mig, kommer den bakomvarande köra in i mig bakifrån, innan denne ens hinner reagera.

Visst är det svårt att hålla avstånd inne i trånga Stock

Man behöver aldrig svära eller bete sig illa åt andra. Även om han hade rätt (svårt att säga i detta fallet) kunde han uttryckt sig på ett mycket trevligare sätt.

Låt oss säga att farten är 30 km/h, det kan nog anses som högt inne i trånga stan. och farten var hög tydligen. Två meter tillryggaläggs på 0,24 sekunder om min matematik stämmer.

På en kvarts sekund är det ingen som hinner reagera!

Nja, 2 meter kan naturligtvis vara tight om det går fort, men som jag förstod det så var det också snett bakom och inte bakom, så att om det blir en inbromsning så skulle han hamnat jämnsides. Det är stor skillnand.