Quote from Funbeat user on 21 September 2012, 12:37Ligger någon för nära bakom, brukar jag tolka det som ett tecken på att de vill förbi. Bromsa in lite och hoppas att de passerar känns mycket trevligare än att höja rösten till en okänd människa. Håller de sedan ett behagligt tempo så är det ju bara att l
Ligger någon för nära bakom, brukar jag tolka det som ett tecken på att de vill förbi. Bromsa in lite och hoppas att de passerar känns mycket trevligare än att höja rösten till en okänd människa. Håller de sedan ett behagligt tempo så är det ju bara att l
Quote from Camilla Maunu on 21 September 2012, 14:47Precis så tycker jag också (som Petter). Om man inte kan hantera att någon lägger sig bakom utan blir stressad av det så kan man ju verkligen fundera på hur lämpad man är för cykling i Stockholms stadstrafik...
Precis så tycker jag också (som Petter). Om man inte kan hantera att någon lägger sig bakom utan blir stressad av det så kan man ju verkligen fundera på hur lämpad man är för cykling i Stockholms stadstrafik...
Quote from Rasmus Olsson on 21 September 2012, 14:51Så nu är det den framförvarande ansvar för hur nära den bakomliggande ligger? Lägg av!
Så nu är det den framförvarande ansvar för hur nära den bakomliggande ligger? Lägg av!
Quote from Funbeat user on 21 September 2012, 14:57😀
EDIT: Ja, jag kan hålla med Bruse att det verkar lite långsökt...
😀
EDIT: Ja, jag kan hålla med Bruse att det verkar lite långsökt...
Quote from Funbeat user on 21 September 2012, 14:57Självklart.
På samma sätt som man ska öka farten om en bil ligger för nära på motorvägen...
Självklart.
På samma sätt som man ska öka farten om en bil ligger för nära på motorvägen...
Quote from Funbeat user on 21 September 2012, 14:58😀
EDIT: Ja, jag kan hålla med Bruse att det verkar lite långsökt...
😀
EDIT: Ja, jag kan hålla med Bruse att det verkar lite långsökt...
Quote from Funbeat user on 21 September 2012, 15:02"Nu undrar jag hur du brukar agera när du kommer ikapp någon som håller nästan samma fart?"
Jag ser till att det inte händer, antingen slår jag av eller gör ett ryck när jag märker att risken finns. Att cykla nära någon okänd, som man inte med ganska sto
"Nu undrar jag hur du brukar agera när du kommer ikapp någon som håller nästan samma fart?"
Jag ser till att det inte händer, antingen slår jag av eller gör ett ryck när jag märker att risken finns. Att cykla nära någon okänd, som man inte med ganska sto
Quote from Funbeat user on 21 September 2012, 15:08Att ligga bakom någon är oftast en mindre trafikfaran än att i stadstrafik försöka köra om någon som ligger i ungefär samma hastighet ..
Att ligga bakom någon är oftast en mindre trafikfaran än att i stadstrafik försöka köra om någon som ligger i ungefär samma hastighet ..
Quote from Funbeat user on 21 September 2012, 15:12"Att ligga bakom någon är oftast en mindre trafikfaran än att i stadstrafik försöka köra om någon som ligger i ungefär samma hastighet .."
Tur att det finns andra alternativ än de två dåliga.
"Att ligga bakom någon är oftast en mindre trafikfaran än att i stadstrafik försöka köra om någon som ligger i ungefär samma hastighet .."
Tur att det finns andra alternativ än de två dåliga.
Quote from Funbeat user on 21 September 2012, 16:10Imho så så länge du håller tillräckligt avstånd för att hinna bromsa om framförvarande cyklist måste väja/bromsa så är det ok. Dvs något motsvarande tre-sekundersregeln för bilar fast det blir kortare för cykel. Jag tycker det är mycket obehagligt med okä
Imho så så länge du håller tillräckligt avstånd för att hinna bromsa om framförvarande cyklist måste väja/bromsa så är det ok. Dvs något motsvarande tre-sekundersregeln för bilar fast det blir kortare för cykel. Jag tycker det är mycket obehagligt med okä

