Quote from Funbeat user on 21 September 2012, 16:36Helt klart att det är olika cykelkultur i olika städer.
I köpenhamn ligger alla nära varandra oavsett väder:
edit: fick inte bilden att funka, här är den http://2.bp.blogspot.com/_e8bdSNHaDto/S4nBgpe4WiI/AAAAAAAAAj0/FqD-VnCK1SM/s1600-h/Copenhagen+Cycle
Helt klart att det är olika cykelkultur i olika städer.
I köpenhamn ligger alla nära varandra oavsett väder:
edit: fick inte bilden att funka, här är den http://2.bp.blogspot.com/_e8bdSNHaDto/S4nBgpe4WiI/AAAAAAAAAj0/FqD-VnCK1SM/s1600-h/Copenhagen+Cycle
Quote from Funbeat user on 21 September 2012, 16:54Rulle eller inte känns som ett lyxproblem i vissa pendlingslägen ... med tanke på den bilden o annalkande vinter
Rulle eller inte känns som ett lyxproblem i vissa pendlingslägen ... med tanke på den bilden o annalkande vinter
Quote from Sandra Näslund on 21 September 2012, 17:41" Då slår det mig plötsligt att taket,
mitt tak, är en annans golv".
Nils Ferlin
" Då slår det mig plötsligt att taket,
mitt tak, är en annans golv".
Nils Ferlin
Quote from Funbeat user on 22 September 2012, 22:42Tack för alla synpunkter(!), i första hand de som svarat på mina frågor:
Nu undrar jag hur du brukar agera när du kommer ikapp någon som håller nästan samma fart? => OK, jag får ta sats och köra om direkt!
Finns det oskriven regel att inte lägga sig på ru
Tack för alla synpunkter(!), i första hand de som svarat på mina frågor:
Nu undrar jag hur du brukar agera när du kommer ikapp någon som håller nästan samma fart? => OK, jag får ta sats och köra om direkt!
Finns det oskriven regel att inte lägga sig på ru
Quote from Funbeat user on 23 September 2012, 10:48Om vi vänder på diskussionen (i all vänlighet 🙂 ):
Jag har träningskläder och ligger på litegrann när jag cykelpendlar. Men jag har aldrig legat på rulle, och har ingen som helst vana av det.
Hur visar jag bäst (trevligt och tydligt) att jag inte vil
Om vi vänder på diskussionen (i all vänlighet 🙂 ):
Jag har träningskläder och ligger på litegrann när jag cykelpendlar. Men jag har aldrig legat på rulle, och har ingen som helst vana av det.
Hur visar jag bäst (trevligt och tydligt) att jag inte vil
Quote from Funbeat user on 23 September 2012, 11:06Det där med att "skrika" är rätt besvärligt; jag har ett antal släktingar som hör "en aning" dåligt, nu börjar jag själv göra det också är jag rädd, och det gör mig benägen att tala högt och även höja rösten rätt kraftigt när jag höjer den, jag hoppas att
Det där med att "skrika" är rätt besvärligt; jag har ett antal släktingar som hör "en aning" dåligt, nu börjar jag själv göra det också är jag rädd, och det gör mig benägen att tala högt och även höja rösten rätt kraftigt när jag höjer den, jag hoppas att
Quote from Funbeat user on 23 September 2012, 12:05Att folk använder hörlurarna kan nog vara en bidragande orsak till skrikande, både om man själv använder dem eller kanske tror att den andre gör det..
Att folk använder hörlurarna kan nog vara en bidragande orsak till skrikande, både om man själv använder dem eller kanske tror att den andre gör det..
Quote from Funbeat user on 23 September 2012, 20:56Nu är jag ohyfsad nog att inte orka läsa igenom alltihop, men min åsikt är nog att det beror på. Pratar man Stockholm, Skeppsbron och rusningstrafik så får man ju vänta tills rusningen är över om man vill ha mer än två meters lucka.
Men pratar man någon
Nu är jag ohyfsad nog att inte orka läsa igenom alltihop, men min åsikt är nog att det beror på. Pratar man Stockholm, Skeppsbron och rusningstrafik så får man ju vänta tills rusningen är över om man vill ha mer än två meters lucka.
Men pratar man någon
Quote from Funbeat user on 24 September 2012, 10:44Jag skulle vilja påstå att 2 m "alltid" är för kort avstånd till framförvarande. Någon nämnde 3 sek regeln från biltrafiken och ska man hålla på den så innebär det att man ska ligga med minst 8 m avstånd vid en hastighet på 10 km/h. Det anses som normalt
Jag skulle vilja påstå att 2 m "alltid" är för kort avstånd till framförvarande. Någon nämnde 3 sek regeln från biltrafiken och ska man hålla på den så innebär det att man ska ligga med minst 8 m avstånd vid en hastighet på 10 km/h. Det anses som normalt
Quote from Funbeat user on 24 September 2012, 15:39?
Det beror uteslutande på rörelseenergin vid kollisionen.
?
Det beror uteslutande på rörelseenergin vid kollisionen.