Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTrafikfara?
You need to log in to create posts and topics.

Att ha lurar eller earplugs med musik när man cyklar i trafik är ju för fasen ännu värre!

Två meter i 36 km/h avverkar man på 0.2 sek.
Inte för att det hänt särskilt ofta i Gbg där snabba pendlingscyklister är extremt sällsynta, men de gånger nån lagt sig på rulle har jag antingen hejat och kollat lite hur de verkar, och antingen låtit dem var

De gånger jag kommit ikapp cyklister som kunnat ta rulle så har det alltid varit både sympatiska och kompetenta cyklister, inga jag har känt något behov att skrika åt. Men sen e det klart att när jag går förbi så ser jag till att det finns en hastighetsdi

Känns som det här med aggressiva medelålders män på kolfibercyklar är ett stockholmsfenomen..

Jag har tagit rulle (och blivit tagen rulle på) flera gånger i och nära Malmö, alltid slutat trevligt med en nick och tack för hjälpen eller lite småprat vid et

Skilj på händelsen (att nån lägger sig på rulle) och hur man hanterar den situationen.

Jag har aldrig legat på rulle. Att nån lägger sig direkt bakom mig känns direkt obehagligt, och ganska aggresivt. Jämför med bil. Hur roligt är det att oombett ha en

Om man börjar räkna hur många meter man behöver för att undvika alla ev. incidenter, så går nog cykelpendling i Sthlm bort helt. Jag kan lätt komma på många situationer som känns trafikfarligare än att ha nån på rulle efter sig från Liljeholmen upp till T

Fast både jag och TS pratar om cykelglesa sträckor (i mitt fall förorten). Dvs ingen platsbrist...

Amen Per, håller helt med om att lurarna med musik (i alla fall för de som gillar lite volym) borde vara minst lika farligt, även om det nu är en annan diskussion. Kan förstå att en "ryckig snabbcyklist" blev lite irriterad av att du låg nära. Tror dock i

Visst har han rätt att det krävs en inbjudan att köra rulle, men han tog upp det på fel sätt. En sån inbjudan behöver inte alltid vara muntlig. Cyklister brukar förstå varandra ändå. Vad du Henrik borde ha svarat (för att vara efterklok) är du tänkte inbj

Framför allt inte när man kör om.