Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTrail Gaiters
You need to log in to create posts and topics.

Idag beställde jag ett par trail gaiters från Dirty Girl Gaiters. De verkar rätt smidiga och lätta jämfört med det man kan hitta i normala svenska sportaffärer.

Jag får alltid en smörsångare i skorna (Barr-i-manni-löv) så det blir spännande att se hur

Väntar på rapport. Har också alltid en massa bôs i skorna när jag kommer hem från Hellasmilen.

P.S. Straffbart dålig ordvits där. Bravo.

Jag har varit på väg att beställa från Dirty Girls men inte "vågat", ska bli intressant att höra dina erfarenheter. Skulle vara grymt även på vintern för att slippa snön i skorna.

Skön ordvits BTW, den snor jag nog. Gôtt att höra att "bôs" används!

Jag har också sneglat på dem, det har mest fallit på att kardborrebanden man fäster dem i skorna med endast verkar räcka för ett par skor och jag har inte kunnat bestämma mig för vilka... Så gärna rapporter!! Kanske vi skall gå ihop om en beställning seda

Jag har ibland klippt av ett par gamla tubsockar och trätt över skon (inte hela skon alltså, utan bara ner över vristen). Klarar "mildare" terränglöpning samt grusvägslöpning och håller ovälkommet bös borta. Billig nödlösning som funkar fint. På vintern k

Åh... jag som slängde jättemånga gamla tubsockor för ett par månader sedan. (#)

Tack för tippset om tubsockor Maria! Jag "sprättar" så mycket när jag springer, även då jag går, jag är alltid skitig bak på byxbenen eller mina bara ben, lite skit gör ju inget, men allt smågrus som åker ner i dojjorna vid hälen. De gör så förbajjat ont.

Mmm låter intressant...
Fick stanna idag när vi stavade för att släppa ut en elak sten...

Ni noterade kanske att jag ignorerade barrimanilowskämtet?

Jag har också testat klippta sockor en gång, men de är kassa om det är blött, tror funktionsmaterial är att föredra...

Hoppas strumptricket funkar för dig Siv. Och Pia, det kan ju vara värt ett försök i alla fall. Sten vill man inte ha i skon. (Han kan väl springa själv)
Och FG, det går säkert att använda sönderklippta funktionsstrumpor också om man föredrar funktionsmate