Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTrainer eller spinningcykel?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har nyss köpt cykel och undrar om jag ska investera i en trainer eller en spinningcykel.

Jisses, det är ju onödigt så det förslår.

Jag började med en Biltema trainer för typ 700: -, ingen lyx men funkade het ok. Bra att börja billigt ifall du tycker det är ap tråkigt och den blir stående.
Glöm inte att köra med ett gammalt bakdäck eller ett speciellt trainer däck eftersom det sliter

Maria, varför så Neggig?

(se profilbild...)

Förstår inte heller Marias dissning. Men det är ju klart, cyklar man på en hybrid med cykelkorg och thermos är nog inte vinterträning så viktigt.

Min gissning är att den s.k. dissningen syftar på en spinningcykel.

Är det lämpligt att bara bytta själva däcket när man ska köra i en trainer eller ska man ha en helt annat fälg och hela alltet?

Det räcker nog med däcket. Men ska du både köra trainer och ute, kanske det är enklare å smidigare att ha två hjul å skifta med.

Tack Bruse.. Hade ev tänkt köra trainer när snön kommer. Så då kan jag köra slut mina däck som jag har som har ärr efter div punkteringar å sen köpa nya till nästa sässong 🙂

Det blir bra. det blir rätt varmt på bakdäcket efter ett tag och det sliter. Ska man bara köra nån gång då och då, går det nog bra med vanliga däcket.