Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTrainer eller spinningcykel?
You need to log in to create posts and topics.

Jag körde hösten/vintern 2009-2010 på ett vanligt begagnat däck som jag ändå tänka att byta ut (ca 30-35 pass)
Det funkade bra men det var ganska slitet efter det.

Köp ett lågfriktionsdäck, det är inte särskilt dyrt, räcker länge, det låter mindre och släpper inte ifrån sig gummirester.

/Niclas

Allt som kan ge träning är onödigt eftersom någon kör lika fort på sin hybrid som sin nya racer. Frågan är om "någon" är representativ för cyklister?

Ursprungsfrågan var ju trainer eller spinningcykel.

Jag tycker trainer är mycket bättre än spinningcykel. På trainern kan du cykla på din riktiga cykel med rätt sittställning m.m. Den tar mindre plats när man inte använder den.

På de flesta trainers kan

De flesta trainers kan inte mäta effekt, om man inte kompletterar med en dyrare effektmätare. Börjar dock dyka upp billigare alternativ:
"a way to make your regular trainer like a mock-CompuTrainer"
"TrainerRoad is ... using known power resistance curve

Om man precis har köpt sig en cykel så tycker jag att det är lite overkill att ge sig på att köpa en innomhushoj på en gång. Vänta och se om behovet verkligen uppstår. Och isf är nog en trainer mer praktiskt. Glöm inte luftkonditioneringen!

För övrigt har jag vare sig cykelkorg eller termos.

Trainer 24/7 🙂

Tack för tipsen. Jag vill mest inte slita så mycket på min nya fina cykel samtidigt som jag vill vara förberedd för säsongen nästa år.

Spinningcykel är mycket roligare att köra än trainer som nog är det absolut tråkigaste man kan hålla på med.
Är man hard core cyklist så är nog spinningcykel inget riktigt bra alternativ då spinning och landsvägscykling är två helt olika saker.
När gym