Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTrainer köp
You need to log in to create posts and topics.

en ergometercykel är normalt svindyr så 350 kr är ett fynd! och retrostuk med GCI och allt får man på köpet (GCI blev GIH 1966) köp, köp, köp

Jag kör på en Elite-trainer som kostade knappt 3000 kr. Den funkar bra men är lite för lite bromsad för att kunna köra styrkeintervaller på kadens under 60. Det är enda nackdelen tycker jag. För att hålla motivationen uppe är en pulsklocka och eller watt-

Det är verkligen skittråkigt att sitta på cykeln i en trainer och nöta... Men man vill ju orka med att cykla den första rundan till våren så det är bara att nöta på ;). Jag kör själv på en billig Elite som det var Rea på när jag köpte. 5-stegs motstånd, r

Jag kör trainer, inte så mycket senaste veckorna. Fördelen är att man "sitter in sig" på sin egen cykel. Genom att man inte behöver fokusera på vägen är det lättare att träna på bra rundtramp, sitta rätt, andas rätt och så vidare. Sedan anpassar man model

Ett sätt att göra ett trainerpass lite roligare är att köra på rullar istället. TACKX har rullar för ca 1300:- såvida man inte vill ha med broms mm. Då kostar det betydligt mer. Men av vad jag förstått så är rullar inte så populärt längre.
Håller dock med

Det beror på att folk inte kan cykla rakt fram, vilket är lämpligt på rullar.

Kommentar till David P:
Jepp. Rullar är en bra teknikträning. Kanske skulle vi få färre vinglare i klungorna om fler tränade på rullar? Så himla svårt är det inte.

Lite sugen är jag allt på att investera i rullar till nästa vinter, då kan man köra de långa distanspassen på de och de tyngre träningarna på trainern.

Jag kör rakt fram på spinninghoj! Dessutom i klunga med 13 andra svettandes i lokalen, inga incidenter. Fantastiskt! (nä, inte ens risk för heta skivbromsar))

Finns ju viss risk att någon tippar och det blir dominoeffekt av det hela dock ;). Även om jag misstänker att sådant inte är så vanligt...
Hade varit kul att se dock.