Quote from Funbeat user on 19 February 2009, 22:16en ergometercykel är normalt svindyr så 350 kr är ett fynd! och retrostuk med GCI och allt får man på köpet (GCI blev GIH 1966) köp, köp, köp
en ergometercykel är normalt svindyr så 350 kr är ett fynd! och retrostuk med GCI och allt får man på köpet (GCI blev GIH 1966) köp, köp, köp
Quote from Stefan Aronsson on 19 February 2009, 22:21Jag kör på en Elite-trainer som kostade knappt 3000 kr. Den funkar bra men är lite för lite bromsad för att kunna köra styrkeintervaller på kadens under 60. Det är enda nackdelen tycker jag. För att hålla motivationen uppe är en pulsklocka och eller watt-
Jag kör på en Elite-trainer som kostade knappt 3000 kr. Den funkar bra men är lite för lite bromsad för att kunna köra styrkeintervaller på kadens under 60. Det är enda nackdelen tycker jag. För att hålla motivationen uppe är en pulsklocka och eller watt-
Quote from Funbeat user on 19 February 2009, 22:24Det är verkligen skittråkigt att sitta på cykeln i en trainer och nöta... Men man vill ju orka med att cykla den första rundan till våren så det är bara att nöta på ;). Jag kör själv på en billig Elite som det var Rea på när jag köpte. 5-stegs motstånd, r
Det är verkligen skittråkigt att sitta på cykeln i en trainer och nöta... Men man vill ju orka med att cykla den första rundan till våren så det är bara att nöta på ;). Jag kör själv på en billig Elite som det var Rea på när jag köpte. 5-stegs motstånd, r
Quote from Funbeat user on 19 February 2009, 23:08Jag kör trainer, inte så mycket senaste veckorna. Fördelen är att man "sitter in sig" på sin egen cykel. Genom att man inte behöver fokusera på vägen är det lättare att träna på bra rundtramp, sitta rätt, andas rätt och så vidare. Sedan anpassar man model
Jag kör trainer, inte så mycket senaste veckorna. Fördelen är att man "sitter in sig" på sin egen cykel. Genom att man inte behöver fokusera på vägen är det lättare att träna på bra rundtramp, sitta rätt, andas rätt och så vidare. Sedan anpassar man model
Quote from Funbeat user on 20 February 2009, 06:34Ett sätt att göra ett trainerpass lite roligare är att köra på rullar istället. TACKX har rullar för ca 1300:- såvida man inte vill ha med broms mm. Då kostar det betydligt mer. Men av vad jag förstått så är rullar inte så populärt längre.
Håller dock med
Ett sätt att göra ett trainerpass lite roligare är att köra på rullar istället. TACKX har rullar för ca 1300:- såvida man inte vill ha med broms mm. Då kostar det betydligt mer. Men av vad jag förstått så är rullar inte så populärt längre.
Håller dock med
Quote from Funbeat user on 20 February 2009, 07:21Det beror på att folk inte kan cykla rakt fram, vilket är lämpligt på rullar.
Det beror på att folk inte kan cykla rakt fram, vilket är lämpligt på rullar.
Quote from Funbeat user on 20 February 2009, 08:46Kommentar till David P:
Jepp. Rullar är en bra teknikträning. Kanske skulle vi få färre vinglare i klungorna om fler tränade på rullar? Så himla svårt är det inte.
Kommentar till David P:
Jepp. Rullar är en bra teknikträning. Kanske skulle vi få färre vinglare i klungorna om fler tränade på rullar? Så himla svårt är det inte.
Quote from Funbeat user on 20 February 2009, 08:57Lite sugen är jag allt på att investera i rullar till nästa vinter, då kan man köra de långa distanspassen på de och de tyngre träningarna på trainern.
Lite sugen är jag allt på att investera i rullar till nästa vinter, då kan man köra de långa distanspassen på de och de tyngre träningarna på trainern.
Quote from Funbeat user on 20 February 2009, 09:12Jag kör rakt fram på spinninghoj! Dessutom i klunga med 13 andra svettandes i lokalen, inga incidenter. Fantastiskt! (nä, inte ens risk för heta skivbromsar))
Jag kör rakt fram på spinninghoj! Dessutom i klunga med 13 andra svettandes i lokalen, inga incidenter. Fantastiskt! (nä, inte ens risk för heta skivbromsar))
Quote from Funbeat user on 20 February 2009, 09:20Finns ju viss risk att någon tippar och det blir dominoeffekt av det hela dock ;). Även om jag misstänker att sådant inte är så vanligt...
Hade varit kul att se dock.
Finns ju viss risk att någon tippar och det blir dominoeffekt av det hela dock ;). Även om jag misstänker att sådant inte är så vanligt...
Hade varit kul att se dock.