Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTrainer med PC-koppling
You need to log in to create posts and topics.

Är också intresserad av att uppgradera min flow, skriv gärna hur det gick med beställningen och vad slutpriset blev.
/ Henke

Om man inte behöver en på stört, så funderar jag personligen på denna:

http://www.bike-components.de/products/info/p29405_Flow-Multiplayer-T2220-Trainingsrolle-Modell-2012-.html

Någon som har kommentarer på den?

Två kommentarer :

Jag tror inte den funkar utan ström (Bushido kan du använda utan PC och själva bromsen funkar utan extern strömkälla).

Den angivna PC-specifikationen stämmer inte riktigt. Programvaran mår bättre med ett vasst grafikkort och hög upplös

Ja, den är ju inte "trådlös", men priset på en Bushido är ju ganska mycket högre. Men visst kan man köra nya flow utan pc, dvs med egen styrenhet/display?

Snart torde nyheterna presenteras...

Någon som har hittat ett bra pris på uppgraderingen?
Det som jag har hittat är €182.

Om jag har förstått det rätt så är det bara Fortius och Bushido som har bromsverkan på rullen, dvs. att bara uppgradera med ett VR-kit till en Flow eller en Satori ger inte så mycket upplevelse (om man nu söker det). Du tappar då all upplevelseeffekt av ö

Om det inte finns på uppgraderingspaketet så är det ju som sagt var inte så mycket nytta...

Och dessutom behöver du de dyra varianterna för att få utförsrull...

Utförsrull funkar dåligt på Bushido eftersom den inte har extern strömförsörjning. Om du rullar i utförsbackarna så kommer "low voltage - speed up" som ett brev på posten. Du måste alltså trampa även om du i verkligheten hade bromsat i ett försök att få n