Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTrainer och rullar
You need to log in to create posts and topics.

Bör en ambitiös cyklist ha både och?

Jag tänkte köpa antingen eller denna säsong, sen får vi se. Men jag har lite funderingar.. Rullar ger tydligen inte mkt motstånd, är de inte alls tänkta för att köra fysträningspass på? Bara teknikträning?

Om jag ska

> Om jag skaffar en trainer, hur funkar det på sena kvällar i en lägenhet? Kommer grannarna bli mordiska?

Det är möjligt. Det beror bl.a. på tid, våldsbenägenhet och hur bra ljudisoleringen är.
Efter att några grannar klagat så har jag isolerat med några

Jag kör sena pass, ingen som klagat hittills. Tror inte det låter alls faktiskt. Har en Tacx Sirius som är relativt tyst, upplever att den ger ett jämnt motstånd ett helt pass men kanske inte hårt nog för de som kör på tunga växlar. Låter mer om kedjan oc

Blir ännu tystare om du köper ett trainerdäck. (Och använder det).

Tack för kommentarer. Hur var det där med rullar då? Bör jag avstå rullar till förmån för trainer?

Rullar gör att man får nåt att tänka på: balansen. Ska själv skaffa ett par att komplettera trainern med. Dagens rullar är ganska tysta. Har du en stor spegel, så sätt den framför dig så har du lite hjälp med balansen. Rullar är definitivt roligare än tra

Ni får ursäkta frågan men vad är "rullar"? Antar att trainers är sak man sätter hjulet i och ger motstånd.

Rullar:

BILD:http://www.cyclecomponents.com/images/artiklar/zoom/EL057_1.jpg

No strings attached

Den stora frågan för mig är denna: Får man nåt motstånd att tala om med rullar? Om inte, varför finns det inte rullar med motstånd?