Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 22:30Jag körde hela förra vintern på samma däck i biltema trinern utan problem
Jag körde hela förra vintern på samma däck i biltema trinern utan problem
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 22:53Nu kostar ju ett trainerdäck max 200-300 kr så det är ju ingen jätteinvestering direkt. Och trainerdäcket kommer alltid att funka... Ser ingen direkt anledning till att testa med ett vanligt däck först och sedan kanske få lägga ut 200kr ändå (och sitta me
Nu kostar ju ett trainerdäck max 200-300 kr så det är ju ingen jätteinvestering direkt. Och trainerdäcket kommer alltid att funka... Ser ingen direkt anledning till att testa med ett vanligt däck först och sedan kanske få lägga ut 200kr ändå (och sitta me
Quote from Lars Mörrby on 13 January 2011, 07:30Logiken är väl ganska enkel.
Utomhus så kyls däcket ganska bra av omgivningen, och man vill ha bra fäste, så man har ett ganska mjukt, lätt däck.
På trainerna blir däcket mycket varmare men man har det fäste man behöver, så man kan ha ett tjockare däck
Logiken är väl ganska enkel.
Utomhus så kyls däcket ganska bra av omgivningen, och man vill ha bra fäste, så man har ett ganska mjukt, lätt däck.
På trainerna blir däcket mycket varmare men man har det fäste man behöver, så man kan ha ett tjockare däck
Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 12:00Tack för infon!
Nästa lilla fråga: cykeln jag funderar på är en Nishiki som kostar 8000kr. Den har kostat 9495kr, sommaren 2010. Är det en stor, normal eller snål prissänkning?
Tack för infon!
Nästa lilla fråga: cykeln jag funderar på är en Nishiki som kostar 8000kr. Den har kostat 9495kr, sommaren 2010. Är det en stor, normal eller snål prissänkning?
Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 12:23Låter lite lågt i mina öron. Men det kan hända att marginalerna är så små från början i det segmentet så det är svårt att göra riktiga klipp.
som ex. min Cervelo är det 25% på föregående årsmodell. Förra året köpte jag en Linjehoj från bikebuster, den va
Låter lite lågt i mina öron. Men det kan hända att marginalerna är så små från början i det segmentet så det är svårt att göra riktiga klipp.
som ex. min Cervelo är det 25% på föregående årsmodell. Förra året köpte jag en Linjehoj från bikebuster, den va
Quote from Lars Mörrby on 13 January 2011, 12:24Låter snålt.
Frugan köpte i Augusti en racer nedsatt från 17 till 12...
Låter snålt.
Frugan köpte i Augusti en racer nedsatt från 17 till 12...
Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 13:05Med 73 inlägg om trainervalet så är det nog läge att starta ny tråd om cykelvalet 🙂
Med 73 inlägg om trainervalet så är det nog läge att starta ny tråd om cykelvalet 🙂
Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 18:52Tack för tipsen. Jag får nog försöka skruva åt justerskruven lite mer så att däcket hamnar hårdare mot rullen. Jag har ett trainerdäck. Därför trodde jag inte att det skulle komma så mycket gummiflisor men det är nog ett resultat av att det släpper greppe
Tack för tipsen. Jag får nog försöka skruva åt justerskruven lite mer så att däcket hamnar hårdare mot rullen. Jag har ett trainerdäck. Därför trodde jag inte att det skulle komma så mycket gummiflisor men det är nog ett resultat av att det släpper greppe
Quote from Funbeat user on 1 February 2011, 22:24Blocket man har till framhjulet, är det nödvändigt? Jag känner(eller inbillar mig) att cykeln lutar. Gör det skillnad med blocket till framhjulet eller?
Blocket man har till framhjulet, är det nödvändigt? Jag känner(eller inbillar mig) att cykeln lutar. Gör det skillnad med blocket till framhjulet eller?
Quote from Elias Engqvist on 1 February 2011, 22:26Om du inte har det så kommer det ju verkligen att luta!
Om du inte har det så kommer det ju verkligen att luta!