Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 21:05Jises:-)
Jises:-)
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 21:08En fläkt och handduk är ett måste, det blir varmt...
En fläkt och handduk är ett måste, det blir varmt...
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 21:11Paulina du kan väl spänna den så att den trycker hårdare mot hjulet, gör det och se till att ha samma tryck i däcket innan varje pass. Du kör med ett vanligt däck? Isf överhettas det, på trainer bör man ha ett trainerdäck, det är tystare, fäster bättre mo
Paulina du kan väl spänna den så att den trycker hårdare mot hjulet, gör det och se till att ha samma tryck i däcket innan varje pass. Du kör med ett vanligt däck? Isf överhettas det, på trainer bör man ha ett trainerdäck, det är tystare, fäster bättre mo
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 21:13- Paulina, ligger hjulet mot ordenligt mot bromshjulet när du "trampar ned/upp" bromshjulet?
I annat fall får du justera upp trycket något på justerskruven, det ska vara tungt att trampa ned/upp bromshjulet.Det lossnar alltid lite gummi, har du torra dä
- Paulina, ligger hjulet mot ordenligt mot bromshjulet när du "trampar ned/upp" bromshjulet?
I annat fall får du justera upp trycket något på justerskruven, det ska vara tungt att trampa ned/upp bromshjulet.
Det lossnar alltid lite gummi, har du torra dä
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 21:40Är det så att man SKA ha trainerdäck eller går det bra med vanliga däck? Jag tänkte prova min nyinköpta biltema-trainer med min gamla hoj(en mtb) som har vanliga däck. Kan jag göra det eller tror ni att jag pajar däcken?
Är det så att man SKA ha trainerdäck eller går det bra med vanliga däck? Jag tänkte prova min nyinköpta biltema-trainer med min gamla hoj(en mtb) som har vanliga däck. Kan jag göra det eller tror ni att jag pajar däcken?
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 21:48Det går JÄTTEBRA med vanliga däck, inga konstigheter. Trampa på!
Det går JÄTTEBRA med vanliga däck, inga konstigheter. Trampa på!
Quote from Lars Mörrby on 12 January 2011, 22:07Karin,
en fläkt för att kyla ner dig. Måste inte vara en golvfläkt - en bordsfläkt duger. Utan fläkt blir det väldigt varmt och svettigt ifall man tränar i rumstemperatur.
Jag rekommenderar trainerdäck - tystare och hållbarare.
/B.
Karin,
en fläkt för att kyla ner dig. Måste inte vara en golvfläkt - en bordsfläkt duger. Utan fläkt blir det väldigt varmt och svettigt ifall man tränar i rumstemperatur.
Jag rekommenderar trainerdäck - tystare och hållbarare.
/B.
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 22:08Min ena trainer tuggar däck, men bara vissa sorts däck. För säkerhets skull kör jag numera med ett avlagt däck för att inte slita i onödan på bra varor. Nybörjarmisstaget att sätta sig med tävlingsdäcken och trampa ur efter ett lopp gör man ju bara en gån
Min ena trainer tuggar däck, men bara vissa sorts däck. För säkerhets skull kör jag numera med ett avlagt däck för att inte slita i onödan på bra varor. Nybörjarmisstaget att sätta sig med tävlingsdäcken och trampa ur efter ett lopp gör man ju bara en gån
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 22:19Men herregud folks, kontrasterna är totala. Ni har verkligen helt olika erfarenheter. Om jag provar köra med mina vanliga däck på biltema-trainern, kommer jag då att känna, höra eller se ifall däcket slits? Jo, ser om det slits lär man ju göra, men ser ma
Men herregud folks, kontrasterna är totala. Ni har verkligen helt olika erfarenheter. Om jag provar köra med mina vanliga däck på biltema-trainern, kommer jag då att känna, höra eller se ifall däcket slits? Jo, ser om det slits lär man ju göra, men ser ma
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 22:22Det flög gummiflisor på 5 minuter när jag kombinerade fel däck med fel trainer, så det gick ju inte att missa. Men gör nu inte saker svårare än de är. OM det nu skulle vara så att du sliter på ditt däck i vinter, vad är det värsta som kan hända? Du får kö
Det flög gummiflisor på 5 minuter när jag kombinerade fel däck med fel trainer, så det gick ju inte att missa. Men gör nu inte saker svårare än de är. OM det nu skulle vara så att du sliter på ditt däck i vinter, vad är det värsta som kan hända? Du får kö