Quote from Guest on 19 January 2011, 13:27Jag blir galen! Försöker montera ett sånt här:
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?avd=1&extra=&Ref=&funk=visa_artikel&artnr=CONTI608-26På min MTB alltså.
Det går inte! Däcket är ju helt platt. Ska man ha åtta armar, eller vad? Jag
Jag blir galen! Försöker montera ett sånt här:
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?avd=1&extra=&Ref=&funk=visa_artikel&artnr=CONTI608-26
På min MTB alltså.
Det går inte! Däcket är ju helt platt. Ska man ha åtta armar, eller vad? Jag
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 13:37Kanske en dum fråga, men det är inte så att du råkat vränga däcket innan du började montera?
Kanske en dum fråga, men det är inte så att du råkat vränga däcket innan du började montera?
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 13:53Nej, hmm. Eller...
Nej, hmm. Eller...
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 13:54Du kanske har rätt! o/
På ena sidan är däcket hårt och lite knottrigt. Den sidan är just nu utåt. På det som nu är insidan är däcket glatt och linjerat, med text på. Ska den glatta sidan vara utåt?
Du kanske har rätt! o/
På ena sidan är däcket hårt och lite knottrigt. Den sidan är just nu utåt. På det som nu är insidan är däcket glatt och linjerat, med text på. Ska den glatta sidan vara utåt?
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 14:16Japp, glatta sidan utåt!
Japp, glatta sidan utåt!
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 14:32Dagens ros går till Rasmus!
Det gick ju som en dans när rätt sida var ut. Hur lätt som helst! Det kändes liksom mest naturligt att ha den skrovliga sidan ut, eftersom det ju brukar vara så på utomhusdäck. Men nu ser jag ju att det står text tryckt på de
Dagens ros går till Rasmus!
Det gick ju som en dans när rätt sida var ut. Hur lätt som helst! Det kändes liksom mest naturligt att ha den skrovliga sidan ut, eftersom det ju brukar vara så på utomhusdäck. Men nu ser jag ju att det står text tryckt på de
Quote from Elias Engqvist on 19 January 2011, 15:00Slutet glatt - allting glatt!
Slutet glatt - allting glatt!
Quote from Funbeat user on 28 January 2011, 22:34Och av det här lär vi oss att det inte finns några dumma frågor :D. Bra plockat Rasmus!
Själv höll jag på att bryta ihop när jag skulle montera ihop trainern eftersom beskrivningen var helt korkad och jag inte förstod deras "logik" förrän efter tre timma
Och av det här lär vi oss att det inte finns några dumma frågor :D. Bra plockat Rasmus!
Själv höll jag på att bryta ihop när jag skulle montera ihop trainern eftersom beskrivningen var helt korkad och jag inte förstod deras "logik" förrän efter tre timma
Quote from Funbeat user on 31 January 2011, 22:43Och efter att ha svurit, gormat och bänt en hel kväll och gjort ungefär alla nybörjarfel man kan göra när man ska kränga på ett däck. Och av. Och på igen eftersom jag punkade den första slangen av bara farten. .. så kan jag bara konstatera att åtminstone
Och efter att ha svurit, gormat och bänt en hel kväll och gjort ungefär alla nybörjarfel man kan göra när man ska kränga på ett däck. Och av. Och på igen eftersom jag punkade den första slangen av bara farten. .. så kan jag bara konstatera att åtminstone
Quote from Funbeat user on 31 January 2011, 23:44Jag har hört att det är mycket svårare att få på trainerdäck på racercyklar. I alla fall var det inte alls svårt på min MTB (när däcket väl var åt rätt håll).
Jag har hört att det är mycket svårare att få på trainerdäck på racercyklar. I alla fall var det inte alls svårt på min MTB (när däcket väl var åt rätt håll).