Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonTransportera racer
You need to log in to create posts and topics.

Intressant att höra Pers inlägg i ämnet. Intressant är också att läsa David och Jimmys första inlägg; resten lägger jag inte så mycket vikt vid. Jag är ledsen om jag lyckats skapa någon form av dödsfiender av dem bara för att jag väckte liv i tråden angåe

Tord,

Jag får återkomma lite senare med flaskhållarna. Jag vet inte riktigt hur du menar med hur stor flaskhållare det kan vara, men det kan definitivt vara en konflikt där. Har ju en outride själv så jag tänker aldrig på det.

Jag kollar upp det efter

Inte storleksmässigt. Jag har två flaskhållare. Risken är ju den optimala platsen för "gripklon" hamnar precis där flaskhållaren sitter.

Lycka till på loppet!

Har inte haft några egna problem med flaskhållarens position.
Det är väl en rätt standard måttning när det gäller var flaskhållaren monteras på en ram/tillverkaren placerar hålen(?).
Flyttar bara cykeln någon cm fram eller bakåt så hamnar armen med "grepp

Hittade detta om 561 på thule.com

"Den rekommenderade transportlösningen för cyklar med känsliga ramar (carbon)."

Fast ovanstående kanske blir lite missvisande när även detta står skrivet
"Enkelt justerbart snabbfäste för alla slags framgafflar, även f

Mkt underhållande debatt detta 🙂
Kör själv med outride och är mkt nöjd med detta, tar ju bara 10 sek att ta av hjulet och så får du ner höjden på ekipaget lite också. Orsaken till att jag valde denna lösning var att jag har sett cyklar som fått lacken/d

Jag köpte den här som funkar kanon!

http://www.takbox.se/butik/thule-xpress-cykelhallare/547-thule-xpress-970-2-cyklar-.html

En lite fråga på sidan om, har inte ni någon carport?

Jag kör med en HangOn, fungera riktigt bra i "130" km/h, skulle jag ha cykeln på taket så misstänker jag att jag skulle förbruka cykla.
Hur gör ni?