Quote from Funbeat user on 25 October 2012, 20:20Tibor, du ökar ju veckodosen från 55 km till 85 km, klart du blir sliten (eller har jag räknat fel?). Jag tycker du ska cykla en gång till per vecka och ta det lite lugnare i ena riktningen, när du springer. Annars är det ett bra upplägg, att springa till
Tibor, du ökar ju veckodosen från 55 km till 85 km, klart du blir sliten (eller har jag räknat fel?). Jag tycker du ska cykla en gång till per vecka och ta det lite lugnare i ena riktningen, när du springer. Annars är det ett bra upplägg, att springa till
Quote from Funbeat user on 25 October 2012, 22:55Transportlöpning är kanon. Man kan öka träningsdosen mycket om man springer mycket långsammare. Kör 6-tempo på alla pass som går utöver din vanliga träningsdos, så klarar du nog dina extra mil utan att bli sliten. Till att börja med skulle du kunna spring
Transportlöpning är kanon. Man kan öka träningsdosen mycket om man springer mycket långsammare. Kör 6-tempo på alla pass som går utöver din vanliga träningsdos, så klarar du nog dina extra mil utan att bli sliten. Till att börja med skulle du kunna spring
Quote from Funbeat user on 26 October 2012, 11:07Intressant fråga. Utan att egentligen veta vad jag pratar om så skulle jag säga fokusera på form och rörelseekonomi. Njut av rörelsen, spring långsamt och försök att springa så energieffektivt som möjligt. Köp en bok om rörelsemeditation? Försök att utman
Intressant fråga. Utan att egentligen veta vad jag pratar om så skulle jag säga fokusera på form och rörelseekonomi. Njut av rörelsen, spring långsamt och försök att springa så energieffektivt som möjligt. Köp en bok om rörelsemeditation? Försök att utman
Quote from Funbeat user on 26 October 2012, 12:17Tack för alla värdefulla råd! 🙂
Jag kan förstå synpunkterna kring kvalitet på passen (även om man kan frågasätta vilken kvalitet jag har idag...).
Bakgrunden är att det börjar bli segt nu på vintern att kliva upp 05:30, för att springa i mörker, och s
Tack för alla värdefulla råd! 🙂
Jag kan förstå synpunkterna kring kvalitet på passen (även om man kan frågasätta vilken kvalitet jag har idag...).
Bakgrunden är att det börjar bli segt nu på vintern att kliva upp 05:30, för att springa i mörker, och s
Quote from Funbeat user on 26 October 2012, 12:51Jag har transportlöpt till jobbet under de senaste två/tre åren de dagar jag inte cyklat. Jag har ca 10 km till jobbet men jag springer bara enkel resa, dvs aldrig både till och från. Har provat det några gånger men tyvärr klarar inte min kropp det än. Ka
Jag har transportlöpt till jobbet under de senaste två/tre åren de dagar jag inte cyklat. Jag har ca 10 km till jobbet men jag springer bara enkel resa, dvs aldrig både till och från. Har provat det några gånger men tyvärr klarar inte min kropp det än. Ka
Quote from Funbeat user on 26 October 2012, 20:16Tibor,
Jag har lätt för att bli sliten om jag springer för många dagar på raken. Skulle kunna vara en åldersgrej, är ju trots allt 44 år...Jag tror att du går ut med för stor ökning, dvs att du kanske skulle nöja dig med att lägga till en eller ett par
Tibor,
Jag har lätt för att bli sliten om jag springer för många dagar på raken. Skulle kunna vara en åldersgrej, är ju trots allt 44 år...
Jag tror att du går ut med för stor ökning, dvs att du kanske skulle nöja dig med att lägga till en eller ett par
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 13:18Sådär. Nu har jag transportlöpt en vecka. Och, det var ju helt fantastiskt - på flera sätt.
Jag cyklar dit på mån morgoen, och hem på fredag em. Det gör 8 möjliga transportpass. Jag bestämde mig för att första veckan cykla hem på tis, och dit ons. Det bl
Sådär. Nu har jag transportlöpt en vecka. Och, det var ju helt fantastiskt - på flera sätt.
Jag cyklar dit på mån morgoen, och hem på fredag em. Det gör 8 möjliga transportpass. Jag bestämde mig för att första veckan cykla hem på tis, och dit ons. Det bl
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 13:40Oh, vad är det för dödsmetall du lyssnar på?
Oh, vad är det för dödsmetall du lyssnar på?
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 13:59Kul! Hoppas utvecklingen går åt samma håll som löpkänslan. Vad blir det för typ att progression nästa gång?
Kul! Hoppas utvecklingen går åt samma håll som löpkänslan. Vad blir det för typ att progression nästa gång?
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 17:43@Robin: Nu i veckan var det Lockup och Man Must Die. Har fått en del tips från Illbattingen.
@Oskar: Tack! Jo, lite rädd är man ju, men eftersom jag hittils på vardagarna "bara stuckit ut och sprungit" mån-ons-fre så känns det inte som om det finns så my
@Robin: Nu i veckan var det Lockup och Man Must Die. Har fått en del tips från Illbattingen.
@Oskar: Tack! Jo, lite rädd är man ju, men eftersom jag hittils på vardagarna "bara stuckit ut och sprungit" mån-ons-fre så känns det inte som om det finns så my