Quote from Guest on 9 July 2009, 19:23Jag köpte ju vattentäta skor i höstas, och nu är de inte vattentäta längre.
Jag tror inte att jag har nött hål på dem för de ser hela ut. De verkar läcka in på insidan av fötterna, strax bakom tåknölen.
Jag vet att jag borde ha skött dem bättre, med imp
Jag köpte ju vattentäta skor i höstas, och nu är de inte vattentäta längre.
Jag tror inte att jag har nött hål på dem för de ser hela ut. De verkar läcka in på insidan av fötterna, strax bakom tåknölen.
Jag vet att jag borde ha skött dem bättre, med imp
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 19:33Liquisole?
Liquisole?
Quote from Magnus Gelang on 9 July 2009, 19:39Förklara mer är du snäll. Vad är det och vad gör jag med det?
Förklara mer är du snäll. Vad är det och vad gör jag med det?
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 19:42Tråkigt. Jag kör med syntetstrumpor och dojjerna torkar effektivt om man springer ett par minuter efter att man sprungit i pölen eller vad man nu gjort. Man trampar ur vattnet ganska fort.
Det var länge sedan som jag bekymrade mig över väta. Bara man hål
Tråkigt. Jag kör med syntetstrumpor och dojjerna torkar effektivt om man springer ett par minuter efter att man sprungit i pölen eller vad man nu gjort. Man trampar ur vattnet ganska fort.
Det var länge sedan som jag bekymrade mig över väta. Bara man hål
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 19:46Bullen, någon mer får hoppa in här - eller googla. Fiskare och orienterare svär på Liquisole till de flesta skoproblem (täta, hål i sulor, släppande kanter etc.) och andra kan säkert berätta bättre mer specifikt hur du kan/bör göra. Det är ett slags lim.
Bullen, någon mer får hoppa in här - eller googla. Fiskare och orienterare svär på Liquisole till de flesta skoproblem (täta, hål i sulor, släppande kanter etc.) och andra kan säkert berätta bättre mer specifikt hur du kan/bör göra. Det är ett slags lim.
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 19:49Dubbelpost
Dubbelpost
Quote from Magnus Gelang on 9 July 2009, 21:30Totteman: Nej jag har gärna vattentäta skor,,,,köpte mina första för 3 år sedan och ångrar mig inte en sekund, det är så skönt att vara torr om fötterna. I övrigt blir jag gärna blöt, det bekymrar mig inte så mycket 🙂
Fredrika: Ok, får se om jag hittar
Totteman: Nej jag har gärna vattentäta skor,,,,köpte mina första för 3 år sedan och ångrar mig inte en sekund, det är så skönt att vara torr om fötterna. I övrigt blir jag gärna blöt, det bekymrar mig inte så mycket 🙂
Fredrika: Ok, får se om jag hittar
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 22:24Bullen!
Min fru köpte ett par GoreTex promenadskor för ca: ½-år sedan. Förr förra veckan märkte hon att dom släppte in väta. Hon reklamerade i butiken där dom var inköpta. Ingen diskussion dom bytte skorna bums mot nya. Kanske du skall kolla med butiken.
Bullen!
Min fru köpte ett par GoreTex promenadskor för ca: ½-år sedan. Förr förra veckan märkte hon att dom släppte in väta. Hon reklamerade i butiken där dom var inköpta. Ingen diskussion dom bytte skorna bums mot nya. Kanske du skall kolla med butiken.
Quote from Magnus Gelang on 9 July 2009, 22:55Hade inte hon heller impregnerat dem? För jag fick rådet av affären att göra det och eftersom jag inte gjort det så gäller nog ingen garanti tänkte jag?
Hade inte hon heller impregnerat dem? För jag fick rådet av affären att göra det och eftersom jag inte gjort det så gäller nog ingen garanti tänkte jag?
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 00:21Bullen, Gore-Tex ska man inte impregnera. Det är själva textilens struktur som gör den vattentätt. Klipp från Wikipedia:
---
Gore-Tex har mikroskopiskt små porer – 20 000 gånger mindre än en vattendroppe – mellan fibrerna. Porerna är däremot tillräckligt
Bullen, Gore-Tex ska man inte impregnera. Det är själva textilens struktur som gör den vattentätt. Klipp från Wikipedia:
---
Gore-Tex har mikroskopiskt små porer – 20 000 gånger mindre än en vattendroppe – mellan fibrerna. Porerna är däremot tillräckligt