Quote from Magnus Gelang on 10 July 2009, 10:03DJ: Så impregnering skulle förstöra så inte ånga släpps ut heller alltså?
Jag ska kolla om jag har kvittot kvar.
DJ: Så impregnering skulle förstöra så inte ånga släpps ut heller alltså?
Jag ska kolla om jag har kvittot kvar.
Quote from ellen olsson on 10 July 2009, 10:15Man _ska_ tvätta plaggen och därefter behöver man återimpregnera GoreTexlaminerade plagg för att de ska återfå sin funktion (även om laminatet inte påverkas). Allt annat är BS.
Man _ska_ tvätta plaggen och därefter behöver man återimpregnera GoreTexlaminerade plagg för att de ska återfå sin funktion (även om laminatet inte påverkas). Allt annat är BS.
Quote from Magnus Gelang on 10 July 2009, 10:16OK, kan någon kanske ge mig en länk där det står om man ska eller om man inte ska impregnera skorna 🙂
OK, kan någon kanske ge mig en länk där det står om man ska eller om man inte ska impregnera skorna 🙂
Quote from Magnus Gelang on 10 July 2009, 10:18Fredrik: Om du nu har rätt och man ska impregnera,,,,,är det då kört för mig nu? Eller kan det funka att impregnera dem nu? Alltså kan det vara membranet som tappat sin förmåga utan att jag fått hål i skorna?
Fredrik: Om du nu har rätt och man ska impregnera,,,,,är det då kört för mig nu? Eller kan det funka att impregnera dem nu? Alltså kan det vara membranet som tappat sin förmåga utan att jag fått hål i skorna?
Quote from ellen olsson on 10 July 2009, 10:19Impregneringen är till för materialet som membranet är laminerat på och inte för själva membranet.
Impregneringen är till för materialet som membranet är laminerat på och inte för själva membranet.
Quote from ellen olsson on 10 July 2009, 10:20http://www.gore-tex.com/remote/Satellite/content/care-center/washing-instructions
http://www.gore-tex.com/remote/Satellite/content/care-center/washing-instructions
Quote from Magnus Gelang on 10 July 2009, 10:31Jag hittade också detta på den där hemsidan:
"“Wet out” can put a real damper on your day. That’s when liquid saturates your garment’s outer fabric layer above the GORE-TEX® membrane, leaving you feeling damp and clammy - as if your garment were leaking,
Jag hittade också detta på den där hemsidan:
"“Wet out” can put a real damper on your day. That’s when liquid saturates your garment’s outer fabric layer above the GORE-TEX® membrane, leaving you feeling damp and clammy - as if your garment were leaking,
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 11:30Om inget annat hjälper och du måste ta till Liquisole, så är det en fantastisk produkt. Originalet alltså (har provat en del kopior, t.ex. Bison, och ingen av dem håller måttet).
Liquisole har otrolig vidhäftningsförmåga, tålighet mot slitage och tätande
Om inget annat hjälper och du måste ta till Liquisole, så är det en fantastisk produkt. Originalet alltså (har provat en del kopior, t.ex. Bison, och ingen av dem håller måttet).
Liquisole har otrolig vidhäftningsförmåga, tålighet mot slitage och tätande
Quote from Magnus Gelang on 10 July 2009, 11:59Men om jag fattat detta med Liquisole rätt så kräver det ju att jag hittar ett hål eller hur 😀 Får leta på dojjorna 🙂
Men om jag fattat detta med Liquisole rätt så kräver det ju att jag hittar ett hål eller hur 😀 Får leta på dojjorna 🙂
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 15:40Eller så följer du bara den skarv där du tror att vätan kommer in och tätar alltihop.
Eller så följer du bara den skarv där du tror att vätan kommer in och tätar alltihop.