Quote from Guest on 3 April 2010, 18:07Jag har senaste tiden haft ett problem - någonstans mellan 15 och 20 km får jag ont i höftböjarna. Båda två och det börjar som en obehagskänsla men accentuerar till riktigt ont. Försvinner inte förrän jag slutar springa när det väl börjat. Har försökt sta
Jag har senaste tiden haft ett problem - någonstans mellan 15 och 20 km får jag ont i höftböjarna. Båda två och det börjar som en obehagskänsla men accentuerar till riktigt ont. Försvinner inte förrän jag slutar springa när det väl börjat. Har försökt sta
Quote from Funbeat user on 3 April 2010, 18:17Tänkbar förklaring nyss lämnad i din blogg! 🙂
Tänkbar förklaring nyss lämnad i din blogg! 🙂
Quote from Funbeat user on 3 April 2010, 18:23Tack Susanne - har svarat i bloggen också. (t+)
Tack Susanne - har svarat i bloggen också. (t+)
Quote from Catharina Brattlin on 3 April 2010, 18:46Kristina, glöm inte att även träna de samverkande musklerna till höftböjarna. Så slipper de jobba så förtvivlat hårt att Du får ont.
Stretch är ju bara en temporär lösning.
Kristina, glöm inte att även träna de samverkande musklerna till höftböjarna. Så slipper de jobba så förtvivlat hårt att Du får ont.
Stretch är ju bara en temporär lösning.
Quote from Funbeat user on 3 April 2010, 18:48Nejdå Sylvia, tack för påminnelsen. Jag kämpar på även om det blivit lite klent sista veckan på den fronten - eller sedan förkylningen rörde om i grytan. Nästa vecka blir det skärpning igen. 🙂
Nejdå Sylvia, tack för påminnelsen. Jag kämpar på även om det blivit lite klent sista veckan på den fronten - eller sedan förkylningen rörde om i grytan. Nästa vecka blir det skärpning igen. 🙂
Quote from Funbeat user on 3 April 2010, 18:52Ljumskar kan ge sådana här smärtor. Stretcha dem så kan det gå över.
Ljumskar kan ge sådana här smärtor. Stretcha dem så kan det gå över.
Quote from Funbeat user on 3 April 2010, 18:57Hur G-man? Jag har ju försökt det tidigare (eller höftböjarna alltså) men det har bara blivit värre. Om jag gör det när det börjat under löppasset alltså. Har tagit tag i benet bakom mig och dragit det bakåt och då har jag fått ondare..... När jag däremot
Hur G-man? Jag har ju försökt det tidigare (eller höftböjarna alltså) men det har bara blivit värre. Om jag gör det när det börjat under löppasset alltså. Har tagit tag i benet bakom mig och dragit det bakåt och då har jag fått ondare..... När jag däremot
Quote from Funbeat user on 3 April 2010, 18:59Du har tagit framsidan men inte baksidan med andra ord.
Då får du lätt en obalans o för stark framsida.
Du har tagit framsidan men inte baksidan med andra ord.
Då får du lätt en obalans o för stark framsida.
Quote from Catharina Brattlin on 3 April 2010, 19:02Sekreterarstretch, Kristina.
Sitt på rumpan med rak rygg, böjda ben och fotsulorna motvarandra. Håll händerna runt anklarna och pressa ner knäna mot golvet mha ambågarna. Det känns i ljumskarna. Ju närmare mot Dig Du har fötterna, desto mer "tar det".
Sekreterarstretch, Kristina.
Sitt på rumpan med rak rygg, böjda ben och fotsulorna motvarandra. Håll händerna runt anklarna och pressa ner knäna mot golvet mha ambågarna. Det känns i ljumskarna. Ju närmare mot Dig Du har fötterna, desto mer "tar det".
Quote from Funbeat user on 3 April 2010, 19:05Ja David, det är nog så. 🙁
Sylvia, tack. Låter lite knepigt dock att utföra mitt under ett löppass när ajjet kommer.
Ja David, det är nog så. 🙁
Sylvia, tack. Låter lite knepigt dock att utföra mitt under ett löppass när ajjet kommer.