Quote from Funbeat user on 3 April 2010, 19:07Det är en svag punkt hos cykelsprinters.
De sträcker aldrig ut baksidan och den förkortas lätt med en massa skador som följd.
Det är en svag punkt hos cykelsprinters.
De sträcker aldrig ut baksidan och den förkortas lätt med en massa skador som följd.
Quote from Catharina Brattlin on 3 April 2010, 19:10Jag tänkte inte under själva löpturen, utan som en kompletterande stretchövning efteråt, när Du stretchar övriga muskler. Jag töjer alltid ljumskarna efter löppass.
Jag tänkte inte under själva löpturen, utan som en kompletterande stretchövning efteråt, när Du stretchar övriga muskler. Jag töjer alltid ljumskarna efter löppass.
Quote from Funbeat user on 3 April 2010, 19:12Jag trodde huvudproblemet vid löpning var att man blir kort i framsidan - så fel man kan ha. Att "glömma" stretcha ut baksidan alltså för det har jag gjort. (#)
Jag trodde huvudproblemet vid löpning var att man blir kort i framsidan - så fel man kan ha. Att "glömma" stretcha ut baksidan alltså för det har jag gjort. (#)
Quote from Funbeat user on 3 April 2010, 19:13Det ska jag också börja med from nu Sylvia - jag slarvar med stretchen och stretchar oftast ingenting efter löpningen. Fy mej!
Det ska jag också börja med from nu Sylvia - jag slarvar med stretchen och stretchar oftast ingenting efter löpningen. Fy mej!
Quote from Funbeat user on 3 April 2010, 19:45Sekreterarstretch, Kristina.
Sitt på rumpan med rak rygg, böjda ben och fotsulorna motvarandra. Håll händerna runt anklarna och pressa ner knäna mot golvet mha ambågarna. Det känns i ljumskarna. Ju närmare mot Dig Du har fötterna, desto mer "tar det".
Sekreterarstretch, Kristina.
Sitt på rumpan med rak rygg, böjda ben och fotsulorna motvarandra. Håll händerna runt anklarna och pressa ner knäna mot golvet mha ambågarna. Det känns i ljumskarna. Ju närmare mot Dig Du har fötterna, desto mer "tar det".
Quote from Catharina Brattlin on 3 April 2010, 19:49Celos, Du ska pressa ner knäna/låren mot golvet. Eller knäna ligger redan i golvet? I så fall, böj Dig lätt framåt.
Celos, Du ska pressa ner knäna/låren mot golvet. Eller knäna ligger redan i golvet? I så fall, böj Dig lätt framåt.
Quote from Funbeat user on 3 April 2010, 19:50Jag provade precis och mina knän pekar på tio i två - sedan är det stopp. (#)
Jag provade precis och mina knän pekar på tio i två - sedan är det stopp. (#)
Quote from Catharina Brattlin on 3 April 2010, 19:52Helst ska ju klockan visa kvart i tre.
Helst ska ju klockan visa kvart i tre.
Quote from Funbeat user on 3 April 2010, 19:54Får helt klart jobba på saken.... 😮
Får helt klart jobba på saken.... 😮
Quote from Funbeat user on 3 April 2010, 19:55Ja, Fait Accompli med andra ord.
Ja, Fait Accompli med andra ord.