Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonTriahtlon och familjeliv?
You need to log in to create posts and topics.

Hej.
Är nybörjare med ett väldigt träningssug nu efter en lugnare träningsperiod.

Men med en lite kille på 5 månader är det inte alltid så populärt att ge sej ut på en runda. Hur gör ni för att pussla ihop familj med träning och tävling?

Man turas om att träna, men visst är det ett evigt pussel!
Lunchlöpning brukar vara min räddning!

Tidigt, tidigt och sent, sent...

Förutom tipsen du redan fått:

1. Försök att resa genom att träna - till och från jobbet, affären m.m. Mycket tidseffektivt.

2. Se till att få familjen att älska triathlon.

Jag är gift med en triatlet och vi har 3 barn ocj jag tränar själv mellen 3-5 dgr i veckan och jobbar runt 50 tim i veckan. Vårt recept är att jag till 100 % backar upp min man. Han ska göra sin andra ironman i aug. I vår värld är detta ett familjebeslut.

Hur hittar man en sådan kvinna 🙂

I gruppen Triathlon på funbeat!

Ett tips är att antingen skaffa trainer till din cykel eller en spinning cykel hem. Då kan du träna en hel del cykling hemma och på så sätt ändå vara tillgänglig om tex ett barn som sover middag vaknar. Träningen kanske inte alltid blir som man tänkt, men

Jobba, träna, familj, umgås, skriva, sova, intressera sig för vad som händer i världen, läsa böcker, tvätta, städa, handla, diska, betala räkningar och så vidare i all evighet....

Beats me.... Hur får någon det att funka?

Det hjälper förstås om man

Bra tips.

Hmm där är nog dessvärre ytterliggare ett problem för mej. Jag vill alltid ha ordning och reda runt mej. Städat o inte massa saker som ligger o dräller... Men jag måste försöka släppa lite på de där tyglarna tror jag.