Quote from Guest on 27 June 2011, 09:52Jag är sugen på att testa ifall triathlon kan vara något för mig.
Jag undrar lite över vilken utrustning man behöver i början. (Vill inte lägga alldeles för mycket pengar på ex en cykel ifall det visar sej att detta inte var nåt för mig...)Ska flytta t
Jag är sugen på att testa ifall triathlon kan vara något för mig.
Jag undrar lite över vilken utrustning man behöver i början. (Vill inte lägga alldeles för mycket pengar på ex en cykel ifall det visar sej att detta inte var nåt för mig...)
Ska flytta t
Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 10:02Jag är själv nybörjare gällande triathlon och därför tänker jag börja med att köra motions och sprintdistanser. Kanske något för dig att börja med också? Motionsdistans har t ex 400m simning - 2 mil cykel - 5 km löpning.
Det är väl inte tiden som är det
Jag är själv nybörjare gällande triathlon och därför tänker jag börja med att köra motions och sprintdistanser. Kanske något för dig att börja med också? Motionsdistans har t ex 400m simning - 2 mil cykel - 5 km löpning.
Det är väl inte tiden som är det
Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 10:14Den 14 augusti körs ett väldigt bra nybörjare lopp i Stockholm
Lidingö triathlon. 400m simning, 21km mountainbike 5km terränglöpning.
Jag har inte kört tidigare och har aldrig provat triathlon, men tänkte att köra detta lopp.
Det behövs ingen tävlingslice
Den 14 augusti körs ett väldigt bra nybörjare lopp i Stockholm
Lidingö triathlon. 400m simning, 21km mountainbike 5km terränglöpning.
Jag har inte kört tidigare och har aldrig provat triathlon, men tänkte att köra detta lopp.
Det behövs ingen tävlingslice
Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 10:20Jag har ju inte varit med i någon annan klubb än den jag är med nu, men då vi kör intervaller (varje torsdag) så kör man individuellt.
Dvs, om man inte orkar så många eller så länge så säger "tränaren" till en att köra mindre eller annan bana.
Det är AL
Jag har ju inte varit med i någon annan klubb än den jag är med nu, men då vi kör intervaller (varje torsdag) så kör man individuellt.
Dvs, om man inte orkar så många eller så länge så säger "tränaren" till en att köra mindre eller annan bana.
Det är AL
Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 10:21Detta är nog klubben för dig:
Kalmar Running Club
http://www3.idrottonline.se/default.aspx?id=557418Gällande utrustning kan det vara nästan gratis eller väldigt kostsamt. Själv nu i början så kör jag bröstsim, vilket jag är rätt hyfsad på och känner dä
Detta är nog klubben för dig:
Kalmar Running Club
http://www3.idrottonline.se/default.aspx?id=557418
Gällande utrustning kan det vara nästan gratis eller väldigt kostsamt. Själv nu i början så kör jag bröstsim, vilket jag är rätt hyfsad på och känner dä
Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 12:13Ett litet tips i alla välmening Marcus: Vattenläge vid bröstsim och köldtålig eller ej, men det finns en temperaturgräns för när du inte får ställa upp utan våtdräkt. Det kan vara bra att ha i åtanke. 🙂
Ett litet tips i alla välmening Marcus: Vattenläge vid bröstsim och köldtålig eller ej, men det finns en temperaturgräns för när du inte får ställa upp utan våtdräkt. Det kan vara bra att ha i åtanke. 🙂
Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 12:46Lidingö triathlon var mitt premiärlopp förra året och det var hur kul som helst. Hade inag triathlonerfarenheter över huvudtaget innan det loppet.
Vill bara flika in att det då var 850 meter simning och det ser ut vara det samma i år, och inte 400 mete
Lidingö triathlon var mitt premiärlopp förra året och det var hur kul som helst. Hade inag triathlonerfarenheter över huvudtaget innan det loppet.
Vill bara flika in att det då var 850 meter simning och det ser ut vara det samma i år, och inte 400 mete
Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 12:49Rätt av dig Rickard...
Rätt av dig Rickard...
Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 15:53Mats J: Jag är alltid tacksam för välmenande tips! 😉
Finns det några generella regler för vilken minsta vattentemperatur det är som gäller för våtdräktskrav eller sätter arrangörerna upp detta själva?
Än så länge är jag enbart anmäld till Göteborg Tri
Mats J: Jag är alltid tacksam för välmenande tips! 😉
Finns det några generella regler för vilken minsta vattentemperatur det är som gäller för våtdräktskrav eller sätter arrangörerna upp detta själva?
Än så länge är jag enbart anmäld till Göteborg Tri
Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 16:02I reglementet står det att under 16°C måste våtdräkt bäras och (vilket jag inte tänkte på förut) förbud mot våtdräkt i temperaturer över 21°C. 🙂
Hela reglementet här: http://iof3.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_29390/cf_104/T%EF%BF%BDvlingsregler%20
I reglementet står det att under 16°C måste våtdräkt bäras och (vilket jag inte tänkte på förut) förbud mot våtdräkt i temperaturer över 21°C. 🙂
Hela reglementet här: http://iof3.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_29390/cf_104/T%EF%BF%BDvlingsregler%20