Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonTriathlon-nybörjare! Tips?
You need to log in to create posts and topics.

Har tyvärr inte så mycket att jämföra med. På sprintdistansen tycker jag (med min ringa erfarenhet av triathlon) att den fungerar helt OK. Passformen är tight, vilket jag uppskattar. Den har inte irriterat mig i någon av de tre delarna. Tyget är inte det

Priset är ju så pass lågt att man kan köpa den och testa hur den känns också. 🙂

Om man är för lat för att köpa nummerlappsband så duger ett vanligt gummiband med två säkerhetsnålar på. I Borås fick man till och med gummiband när man hämtade ut nummerlappen. (t+)

ahh det här med strumpor, hur mycket förlorar man igentligen med att sätta på sig ett par strumpor efter cykel momentet?

Ogillar skarpt att springa utan strumpor, det glappar och jag bryter ibland mitten tån!? (har tävlat i thaiboxning och sparkat sönde

För egen del skippar jag strumpor, men inte pga tidsförlusten. Jag skippar strumpor för att det är krångligt att få på dem när jag är blöt efter simmet. Jag har tillräckligt med annat att pyssla med. 🙂

Körde nu ikväll mitt första triathlonpass. Blev 300m simning, 2,1 mil cykel och 5 km löpning. Trodde innan att det tuffa skulle vara övergången från cykel till löpning för mig men det var simningen till cykel som gick trögt. Antagligen berodde det på att

Bra jobbat!
På längre cykelsträckor skulle jag nog ha cykelskorna på mig dock...

Jag vet att en del ställer en big-pack låda med vatten i, bredvid sin cykel, och lägger ut en liten handduk på sidan. När de kommer upp ur simningen så doppar dom foten och

Carl: Tackar och tack för tipset också. Hoppas på lite fler bra tips nu på måndag då jag tänkte vara med på Mölndal Outdoors triathlon-prova-på-träning vid Rådasäteri.
🙂

Ytterligare en nybörjarfråga. När jag skulle spara ner mitt triathlonpass från min GPS (Garmin 305) så kommer det som 3 st separata pass även om man kört i läget multisport med byte mellan grenarna. Hur brukar ni triathleter logga era träningspass?

1) Al

Marcus, frågar på din fråga: Hur fixar du simningen med 305:an? Själv simmar jag utan den och har klockan på styret och kör igång den efter T1.