Quote from Funbeat user on 22 July 2013, 23:18+1 på Anders.
Brukar ju kunna hända en hel del på kortdistans så som sprint, framförallt i växlingarna. Groff växlade ju bort sig till exempel.
+1 på Anders.
Brukar ju kunna hända en hel del på kortdistans så som sprint, framförallt i växlingarna. Groff växlade ju bort sig till exempel.
Quote from Funbeat user on 23 July 2013, 00:54Tittade just på stafetten.
Hände massor, ledningen växlade hela tiden.
Tittade just på stafetten.
Hände massor, ledningen växlade hela tiden.
Quote from Funbeat user on 23 July 2013, 09:08Jag är glad att idrotter annat än fotboll/hockey/etc visas i teve, absolut. Men det spelar ingen roll, herrarnas lopp, som jag såg, var helt trist att se på. Det roliga med triathlon just tycker jag är de olika delarna, att man kan vara olika stark i olik
Jag är glad att idrotter annat än fotboll/hockey/etc visas i teve, absolut. Men det spelar ingen roll, herrarnas lopp, som jag såg, var helt trist att se på. Det roliga med triathlon just tycker jag är de olika delarna, att man kan vara olika stark i olik
Quote from Funbeat user on 23 July 2013, 11:41Haug var väl uppe som 41:a i lördags 😉
Det är snarare bröderna Brownlee och Gomez som gör att det är som det är och inte just sprintdistansen.
Haug var väl uppe som 41:a i lördags 😉
Det är snarare bröderna Brownlee och Gomez som gör att det är som det är och inte just sprintdistansen.
Quote from Funbeat user on 23 July 2013, 12:14Jag tycker det är häftigt att det är som det är, blir så grymt inspirerad utav de nämnda 3.
Totalt överlägsna, det är nästan så man känner igen sig själv 😉
Jag tycker det är häftigt att det är som det är, blir så grymt inspirerad utav de nämnda 3.
Totalt överlägsna, det är nästan så man känner igen sig själv 😉
Quote from Funbeat user on 23 July 2013, 14:06Är det bara jag som tycker att det vore spännande med individuell start var 30:e sekund? Då kan man också förbjuda draftingen på cykel. Draftingen förstör mycket tycker jag, cyklingen blir mindre utslagsgivande.
Sen kan man ha jaktstart på en annan dista
Är det bara jag som tycker att det vore spännande med individuell start var 30:e sekund? Då kan man också förbjuda draftingen på cykel. Draftingen förstör mycket tycker jag, cyklingen blir mindre utslagsgivande.
Sen kan man ha jaktstart på en annan dista
Quote from Funbeat user on 23 July 2013, 14:19Finns non draftinglopp. Det där med drafting inom triahtlon var något som ITU tog till sig lite extra för att göra sporten mer publikvänlig. Det är väl inte så många fler arrangörer elr tävlingar som har det utanför ITU och de nationella förbunden för ytt
Finns non draftinglopp. Det där med drafting inom triahtlon var något som ITU tog till sig lite extra för att göra sporten mer publikvänlig. Det är väl inte så många fler arrangörer elr tävlingar som har det utanför ITU och de nationella förbunden för ytt
Quote from Funbeat user on 23 July 2013, 14:35Draftingen gör det ju - som sagt - totalt ospännande eftersom ingen "gör något" under cyklingen. Tätgruppen håller ihop och ligger på rulle, absolut inget av vikt händer. Har man en varvbana på 4 km med 180 graderssvängar varannan km, som i Hamburg, blir
Draftingen gör det ju - som sagt - totalt ospännande eftersom ingen "gör något" under cyklingen. Tätgruppen håller ihop och ligger på rulle, absolut inget av vikt händer. Har man en varvbana på 4 km med 180 graderssvängar varannan km, som i Hamburg, blir
Quote from Funbeat user on 23 July 2013, 14:38Utan drafting skulle man behöva förlänga simningen för att den ska bli någorlunda jämnt utslagsgivande. Sen är det väl så att bara för att man kommer in till löpningen samtidigt så kan man ha behövt kämpa mer eller mindre för att hålla sig i klungan. Dvs.
Utan drafting skulle man behöva förlänga simningen för att den ska bli någorlunda jämnt utslagsgivande. Sen är det väl så att bara för att man kommer in till löpningen samtidigt så kan man ha behövt kämpa mer eller mindre för att hålla sig i klungan. Dvs.
Quote from Funbeat user on 23 July 2013, 14:57Och det är ju inte draftningens fel att den/det blir för ospännande, är atleterna som är för "dåliga". Väl?
Sedan vet jag inte hur många som tycker det är direkt ospännande, iaf inte jag.
Nä, jag är väldigt nöjd med det utbud som finns. Men är inte främ
Och det är ju inte draftningens fel att den/det blir för ospännande, är atleterna som är för "dåliga". Väl?
Sedan vet jag inte hur många som tycker det är direkt ospännande, iaf inte jag.
Nä, jag är väldigt nöjd med det utbud som finns. Men är inte främ