Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTriathlon
You need to log in to create posts and topics.

Aha Förmodligen samma kurs jag gick i Farsta förra vintern.

Det är hur coolt som helst för en usel simmare som jag att plötsligt kunna crawla. Per, ska du med på ett pass i veckan i eriksdalsbadet? 50 m intervaller?

Vi får se om jag kan tajma in det. Skulle inte skada med två pass i veckan. Ska dit imorgon förresten med två av barnen.

Crawla? Det är vad min lilla tjej på 17 månader håller på att lära sig 😉
Hon kommer slå mamma och pappa med hästlängder, eller heter det delfinlängder i bassängen?

Gulligt Lingling! Bara du inte blir en sån där skrikande förälder, typ fotboll eller hockey-pappa..... Nej, det tror jag inte om dej!!!

>Tobbe- Har dom crawlkurser på Åby!
Med lite tur får jag gångavstånd dit, framemot våren!!

"Gulligt Lingling! Bara du inte blir en sån där skrikande förälder, typ fotboll eller hockey-pappa..... Nej, det tror jag inte om dej!!!

"
Tack!

Vi går på plask med barnen för att det är mysigt och f a de inte ska bli så usla simmare som sina föräldrar

Lite nyfiken bara.... Hur framför man instruktioner om andningsteknik, benspark och armtag till et 17 månader gammalt barn? Jag är fullständigt enig om att babysim är utomordentligt nyttigt!

Tydligen kommer de på mkt själva, de "kryper i vattnet";
vi har inte kommit så långt, dessutom är hon "duktigare och modigare" när hon är där med pappa (:( ) så jag har inte sett hennes "bästa" prestationer,
men man leker också fram det, får barnet att

Ett underbart sätt att bada, leka och behålla och utveckla medfödda reflexer!! Fortsätt att njuta av livet, hela familjen!!
Vet du nån fin sida om babysim? Egna bilder?

Angående hur man lär små barn andning och teknik på crawl:

Om man har barn på babysim och minisim lär man ut bensparkar från början. Därifrån lägger man så småningom på armtagen och när de kan det lägger man på andningen. De stannar oftast upp i vattnet