Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 22:39Jo, jag tänkte hoppa på cykeln barfota och försöka få i fötterna i farten.... tänkte köra sprintdistansen, varenda sekund är viktig.
Fler tips? Någon? Jag är grymt nöjd med mina shimano spinningskor. Men jag har aldrig sett att shimano har triathlonskor,
Jo, jag tänkte hoppa på cykeln barfota och försöka få i fötterna i farten.... tänkte köra sprintdistansen, varenda sekund är viktig.
Fler tips? Någon? Jag är grymt nöjd med mina shimano spinningskor. Men jag har aldrig sett att shimano har triathlonskor,
Quote from Elias Engqvist on 7 February 2011, 22:46Nä, men den översta skon här lär vara bra: http://venkanto.se/Cykelspinning.htm
Nä, men den översta skon här lär vara bra: http://venkanto.se/Cykelspinning.htm
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 22:49Jag är också en newbie och läser med intresse denna tråd.
Vad är skillnaden på en vanlig "racersko" och en triathlonsko egentligen?
Kan inte en vanlig racersko med kardborrestängning också sitta fast i
pedalen innan man börjar cykla?Själv tänker jag
Jag är också en newbie och läser med intresse denna tråd.
Vad är skillnaden på en vanlig "racersko" och en triathlonsko egentligen?
Kan inte en vanlig racersko med kardborrestängning också sitta fast i
pedalen innan man börjar cykla?
Själv tänker jag
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 23:02Skillnaden mellan en triathlonsko och en vanlig racersko är väl att den förstnämnda har en liten extra ögla vid hälen. Detta för att man ska kunna få på skon lättare. Sen är det väl det där med att kardborrefästet är åt andra hållet så att de inte ska fas
Skillnaden mellan en triathlonsko och en vanlig racersko är väl att den förstnämnda har en liten extra ögla vid hälen. Detta för att man ska kunna få på skon lättare. Sen är det väl det där med att kardborrefästet är åt andra hållet så att de inte ska fas
Quote from Elias Engqvist on 7 February 2011, 23:14Det viktiga är nog att kardborrbandet går åt andra hållet!
Det viktiga är nog att kardborrbandet går åt andra hållet!
Quote from ellen olsson on 7 February 2011, 23:41Det gör det inte på alla triathlonskor.
Det gör det inte på alla triathlonskor.
Quote from Funbeat user on 8 February 2011, 06:37Aha, där ser man! 😉
Aha, där ser man! 😉
Quote from Funbeat user on 8 February 2011, 07:35De kan ha lite mera mull i sig så att de är bekvämare att köra barfota i, sen brukar de inte ha ngn plös som är i vägen när mans ska ner snabbt med foten.
Men det är fullt möjligt att göra snabba växlingar i vanliga cykelskor också - övning ger färdighet
De kan ha lite mera mull i sig så att de är bekvämare att köra barfota i, sen brukar de inte ha ngn plös som är i vägen när mans ska ner snabbt med foten.
Men det är fullt möjligt att göra snabba växlingar i vanliga cykelskor också - övning ger färdighet
Quote from Elias Engqvist on 8 February 2011, 10:10Kanske inte träna att cykla i men växlingar är bra att träna mycket - trist att stå och fumla i växlingsområdet då dom andra drar iväg!
Kanske inte träna att cykla i men växlingar är bra att träna mycket - trist att stå och fumla i växlingsområdet då dom andra drar iväg!
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 09:05Någon som har erfarenhet av Pearl Izumi Tri Fly II Carbon ? Är de bra, dåliga, kanon, värdelösa.......?
Någon som har erfarenhet av Pearl Izumi Tri Fly II Carbon ? Är de bra, dåliga, kanon, värdelösa.......?