Quote from Jonny Persson on 5 April 2010, 14:40Skavlötens milspår är bra LL-träning. Jag brukar kombinera de tre milspåren för att få varierande långpass i terräng...
Visst är Skavlötens spår backigare men det är mycket bättre löpkänsla i Enstaspåren. Man får en helt annan rytm och flyt i löpningen.
Skavlötens milspår är bra LL-träning. Jag brukar kombinera de tre milspåren för att få varierande långpass i terräng...
Visst är Skavlötens spår backigare men det är mycket bättre löpkänsla i Enstaspåren. Man får en helt annan rytm och flyt i löpningen.
Quote from Christer Berg on 5 April 2010, 14:41Har gått på asfalt i en månads tid och i påsken var jag hos föräldrar och svärföräldrar och gick på grus och skogsväg.
Grus gick an även om den var jobbigare men blöt skogsväg sög fast dig i marken och det var slitgöra.
Har gått på asfalt i en månads tid och i påsken var jag hos föräldrar och svärföräldrar och gick på grus och skogsväg.
Grus gick an även om den var jobbigare men blöt skogsväg sög fast dig i marken och det var slitgöra.
Quote from Funbeat user on 5 April 2010, 14:43Jag har sett det korsande spåret från Täby IP men aldrig testat det. Hur kuperat är det? Och om man tar den slingan, vad blir det då extra, 5 km? För spåren går väl ihop ett tag?
Jag har sett det korsande spåret från Täby IP men aldrig testat det. Hur kuperat är det? Och om man tar den slingan, vad blir det då extra, 5 km? För spåren går väl ihop ett tag?
Quote from Jonny Persson on 5 April 2010, 14:48Man får tre fina backar till om man fortsätter på det spåret och det blir ca 4.5 km extra.
Man får tre fina backar till om man fortsätter på det spåret och det blir ca 4.5 km extra.
Quote from Funbeat user on 5 April 2010, 15:20Täby IP spåret är väldigt backigt, iallafall delen som ingår i milspåret. 5-kilometern har väl bara en riktig backe. Då jag kör ihop Täby IP med Skavlöten-milen så blir det 17 km har jag för mig. Tycker Täby IPs mil är värre än Skavlöten.
Täby IP spåret är väldigt backigt, iallafall delen som ingår i milspåret. 5-kilometern har väl bara en riktig backe. Då jag kör ihop Täby IP med Skavlöten-milen så blir det 17 km har jag för mig. Tycker Täby IPs mil är värre än Skavlöten.
Quote from Jonny Persson on 5 April 2010, 15:22Nja, 15 km skulle jag nog kunna sträcka mig till om man kör dom ihop...
Nja, 15 km skulle jag nog kunna sträcka mig till om man kör dom ihop...
Quote from Funbeat user on 5 April 2010, 15:24Hmm, då springer jag nog inte optimalt. Får testa igen då spåren är framkomliga.
Edit: Jag tror jag blandar ihop slingor och längder. Det som blir ca 17km är nog om man springer Täby IPs mil och tar bortre svängen (den som inte ingår i 5 km) två ggr.
Hmm, då springer jag nog inte optimalt. Får testa igen då spåren är framkomliga.
Edit: Jag tror jag blandar ihop slingor och längder. Det som blir ca 17km är nog om man springer Täby IPs mil och tar bortre svängen (den som inte ingår i 5 km) två ggr.
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 21:20Är det någon som har koll på hur långa milspåren är i Ensta resp Skavlöten? 10.0, 10.4, 10.5 km - alla noteringar förekommer, känner mig förvirrad!!
/L
Är det någon som har koll på hur långa milspåren är i Ensta resp Skavlöten? 10.0, 10.4, 10.5 km - alla noteringar förekommer, känner mig förvirrad!!
/L
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 20:32Du...DET va 1 HIMLA BRA fråga...de har ja aldrig tänkt på...(även om ja älskar Skavlötens bäst pga mer kuperat.).
Du...DET va 1 HIMLA BRA fråga...de har ja aldrig tänkt på...(även om ja älskar Skavlötens bäst pga mer kuperat.).